Collagestämpling

Idag på förmiddagen så satt jag och kikade runt bland mina favoritbloggar. När jag kom till Inola så studsade jag till lite. :) Så otroligt fint hon hade gjort med sina stämplar. Kikade på videon som hon länkade till och jag fick på en gång lust att göra något med mina stämplar. Att liksom göra egna collage, det är väl därför jag har köpt alla de där stämplarna som jag har tänkt 'kan vara bra att ha när jag känner mig lite collage-ig'? Nu så fick jag utlopp för detta.

Jag bestämde mig raskt för att göra detta till en kollega som fyllt 40. (Vi hoppas på att han inte är här och tjuvgluttar....för då säger jag nu ge fan i det!). Så jag satte igång....första försöket blev detta.


(Stämplar från Hero Arts, Tingtura, Stampsmith, Cherry Pie, Stämpelboden, Nordic Art Stamps och Reprint.....tror inte jag glömt någon...)
Har lekt lite med distressfärger. Nya grejer ska man alltid prova! Jag blev nöjd med resultatet, men så tänkte jag att kanske inte rosa var det bästa färgvalet.....

Nytt försök....


Det skulle bli turkost.....men blev visst grönt...... det blev snyggt, men jag fortsatte..... (Stämplar från samma ställe som kortet ovan)


Här blev det gult istället och jag har smudge-at till det lite mer i collaget på detta.

Inget är ju monterat ännu, det är ju inga färdiga kort. Men grunden är det iaf. Men vilket ska jag använda mig av? Kanske kan ni som är här och kikar skriva i kommentaren vilket ni tycker är snyggast. (Jag hoppas verkligen att ni orkar skriva en kommentar :) )

Det var otroligt skojigt att göra dessa och det kommer nog bli fler framöver. Men först ska jag göra ett projekt som jag har tänkt på jättelänge. Nu har ju mina stämplar kommit hem så det är bara att börja. Dock har jag massor jobb att ta tag i och eftersom jag itne gjort något jobbrelaterat idag, så får jag jobba desto mer på kvällarna i veckan. Skönt att det bara är en 4-dagars vecka.

Snart är det alltså påsk. ska tillbringa den med familjen ute i stugan. Underbart! Jag längtar redan. Ska även passa på att träffa lite vänner i hemtrakten. Gud vad jag saknar dem ibland!

Som många säkert vet så jobbar inte längre som DT. Susanne valde att avsluta mitt kontrakt efter mässan som var i Karlstad. Det känns konstigt att inte längre vara en i gänget. Men det har varit en positiv erfarenhet och jag ser tillbaka på den tiden med glädje, men nu blickar jag framåt. Det var någon som sa att framtiden har så mycket mer att ge än det förflutna. Så varför inte ge det hela en chans :)

Någon har bestämt sig för att stjäla en timme från dygnet. Det är helknasigt att göra så! Allt har blivit tokigt. Jag är inte ens det minsta trött och klockan är redan 22. så jag msåte försöka tvinga mig att somna, det blir ju så jobbigt imorgon om jag inte gör det! Kanske kan man läsa en tråkig bok så man somnar på grund av det, har ju en Jens Lapidus-bok vid sängen som kan fylla det behovet sprättlätt!

Dagens plus: Att jag återigen har funnit glädje i att pyssla
Dagens minus: Dagen har gått så fort
Dagens fundering: Vilken färg ska jag ta?


Kommentarer
Gunvor

Alla tre collagen är jättefina Agneta, men min favorit är det med den gröna stjärnan.

Va synd att ditt DT-uppdrag tog slut. Som du vet har inte heller jag några sådana längre och även om det kändes konstigt i början tycker jag nu att det är så himla skönt att kunna skapa vad jag vill när jag vill.

Kram, Gunvor

2010-03-28 @ 22:25:05
URL: http://gunvors.blogg.se/
Elwa

De med gröna och gula stjärnan gillar jag mest! Tror det lutar mest åt den gula, faktiskt! Jätteläckra. Nåt för mig att prova tror jag!

2010-03-29 @ 07:13:02
URL: http://elwa.se/galleri
Ingrid - Inola

Otroligt läckert! Så fint med kontrasten mellan den färgade stjärnan och det svartvita i bakgrunden. Den gröna varianten i mitten är min favorit. Jag märkte också att det var svårt att stansa i plast med Spellbinders, som jag gjorde för ett av mina kort. Plasten var "seg" liksom. Ska testa med Fiskars mallar och se om det går lättare. Ha det gott!

2010-03-29 @ 08:38:03
URL: http://inola.blogg.se/
Diane

Ja, om man ser på livet genom bilrutan så finns det en anledning till varför framrutan är större än bakrutan, blicka framåt alltså;-)!

Superduper läckra motiv du skapat, de andas Agneta ända ut i minsta detalj. Alla var fina men jag röstar helt klart för den gröna! Kramkram

2010-03-29 @ 09:32:01
Chruss

Åh, alla var läckra men det gröna o gula vann tätstriden hos mej!

Ett annat tips jag fick var att stansa i tunn kartong men det blev lite ''vallar'' så jag kör vidare med OH ett tag till tills jag hittar det där ultimata...

2010-03-29 @ 09:45:02
URL: http://chruss.blogg.se/
Eva F

Hur snygga som helst allesammans men om jag ska välja ett så blir det i så fall det gula som vinner lite över de andra.

Kram Eva

2010-03-29 @ 10:40:07
URL: http://evafre.blogg.se/
Angela

Såg också detta hos Ingrid, måste testa detta framöver...



Jag gillar allra mest det gröna, även det gula men det gröna vinner hos mig. Fast alla 3 är superfina!

2010-03-29 @ 11:14:43
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
KatarinaR

Jättesnygga alla tre, men det med gröna stjärnan var finast, enligt mej.

Självklart ska du blicka framåt, du är ju superduktig!

Ha det bra!

2010-03-29 @ 17:55:30
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se/
Christine

ROSA!!!



Det var den finaste och som bonus syntes inte den läskiga farbrorn som jag tyckte såg lite obehaglig ut på det kortet... =)

2010-03-29 @ 18:53:30
URL: http://christineo.blogg.se/
Diana

Jag gillar det gröna bäst! Bakgrunden är kompakt och bra. Men jag gillade att det är stämplat text på den rosa stjärnan, och den avvikande färgen i bakgrunden.

2010-03-29 @ 20:24:06
URL: http://sayurii.blogg.se/
Sara-SaGam

Jag är egentligen grön av mig..men det rosa vinner nog. Tycker om detaljen med texten i stjärnan och de gröna läpparna!

2010-03-29 @ 20:28:08
URL: http://sagam.blogg.se/
Annelie

Alla är snygga och trots att jag är väldigt rosa av mig så blev min favorit den gröna, tätt följd av den gula.



Kram

2010-04-07 @ 08:36:32
URL: http://www.tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0