Skolavslutning

Jaha...då har det gått ännu ett läsår. Tiden rinner iväg. De sista veckorna har varit lite stressiga, men jag hann ju med allt....

Denna vecka har jag umgåtts jättemycket med min klass. För varje dag som går så inser jag vilken härlig klass jag har, och de kommer bara bli bättre. :)

I tisdags var det fotboll mot Höglunda. Detta år sken inte solen så min näsa klarade sig finfint. :)

I onsdags var det Cabaret. WOW! Varje år blir jag helt mållös. Eleverna är så otroligt duktiga. Pricksäkra som tusan i sina sketcher. Helt sjukt duktiga att både sjunga och spela. När allt var klart och hela ensembeln bara stod där och sjöng att det snart var avslutning.....så kände jag att tårarna var nära. Ännu ett gäng underbara nior som försvinner....

I torsdags var vi och tittade på den snart färdigrenoverade Tegnérskolan. Det ska bli spännande att flytta in nu. Jag tog en massa foton oxå, de är kvar i kameran.......de kommer snart.....ska bara.... :) Allt verkar falla på plats. Mitt arbetslag har fått ett rum, vi har bestämt platser och alla vara överens om hur vi ska sitta, jag har fått ett till kemikalieskåp till kemisalen, så nu får väl allting plats. Eller kanske inte.... det är nog 40 flyttkartonger som är packade till kemisalen.... helt galet. Vi får väl se hur det blir när det blir klart :)

På torsdagen var det även dax för niorna att ha sin avslutning. Jag hade ju lektioner när de var i kyrkan så jag kunde inte vara med. Men jag har sett foton från deras dag och de ser glada ut.



(Har tjuvat bilderna.... :) )

I fredags var det då dax för sjuor och åttor att ha avslutning. Promenix till By Kyrka i nya skor är en dålig idé. Jag vet det. Jag har gjort det förut. Men i år kändes det helt okej innan vi gick.... Halvvägs TILL kyrkan kände jag att det inte alls var okej... På väg från kyrkan ville jag helst ta av mig skorna och gå barfota, men det var ju så många söndertrmapade slemmiga sniglor och snäckor på vägen att jag inte kunde. Av två onda ting får man välja det minst onda. Så nu har jag tre tår med stora köttiga sår. Jag har plåstrat om dem så gott det går. skavsårsplåster i all ära, men den där reklamen som säger att man bara kan ta på sig skorna direkt efter är bara lögn. JÄTTELÖGN! Jag kan knappt gå i mina sneakers utan att det gör ont. Det är väl inte hela världen iofs, om man bortser från att jag ska på bröllop nästa lördag. Vad ska jag då ha på fötterna? Kanske kan man måla skor med någon schysst kroppsfärg.... jag får återkomma i ärendet.... På något vis måste ju mina fötter vara felskapta, jag får ju skoskav av allt.... Till hösten ska vi ju ha tofflor/inneskor på skolan, hittade en kul seriestripp om det....

 

Men det är säkert inte okej.....

 

Att släppa sjuorna på sommarlov känns inte så hemskt, de kommer ju tillbaka. Jag och Björn fick jättefina presenter av klassen. Ost, kex, vin och choklad. Vad mer behöver man? Hoppas nu alla får ett bra sommarlov (mest hoppas jag på att jag får det... ;) )

 

När vi kom hem till Karlstad bestämde jag mig för att unna mig något finfint i någon av pysselaffärerna i stan. Tänkte slappna av med lite scrap. Båda affärerna var dock stängda. Snopet! Nåja, det blev ju billigast så.

 

Idag har varit en seg dag. Vaknade sent, kom igång sent med allting. Tårna blev väldigt köttiga och äckliga efter en dusch....det rann ur såren. Umgicks med Diana på msn och försökte röja och fixa här hemma. Efter att ha suttit i torsdags och gjort en massa kort till kollegor så är det väldigt mycket pyssel framdraget överallt. Det ska bli storstädning snart, men det är så mycket annat som är roligare än att städa....

 

Imorgon är en annan dag....DÅ ska jag göra allt det där jag inte gjorde idag!

 

Dagens plus: Sovmorgon

Dagens minus: Köttiga sår på tossingarna

Dagens fundering: Varför är alla skavsårsplåster utformade för att sitta på hälarna?

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0