Min nya arbetsplats

Idag fick vi börja flytta in på Tegnérskolan. Den har varit helt stängd i två år och blivit totalt helrenoverad. Det är jättefint och det ska bli jättespännande att börja hösten därborta. Jag tar och visar lite foton från det att jag och Björn var där med vår klass förra veckan.

Här har vi nu en ordentlig reception. På både Tegnérskolan förr i tiden och på Sundsborgskolan har det inte funnits någon riktigt bra huvudentre och sådär. Detta blir perfekt! Längre bort på högersidan kommer rektorerna sitta och det kommer att vara konferensrum där oxå.

 


I klassrummen kommer det nu inte vara kateder som vi är vana vid, det blir istället en pulpet på hjul, som amn kan fälla upp och göra lite större. Det tror jag blir bra, och det blir definitivt mindre skit i lådorna :)

Här har vi den nya kemisalen, där jag kommer tillbringa mycket tid. Det nya för oss är att vi har fyra dragskåp och fyra draghuvar, det blir perfekt vid laborationer.

 

Längst fram har vi en visningskateder (eller vad det kan tänkas heta...) där man har vatten och utsug som sugs ner i bänken (och sedan upp i röret...) Det blir toppen det!

 

 

Nya fina elevskåp som är gråmönstrade och några på varje stäle är i ekmönster. Ek är det träslag som finns lite här och där på skolan. Jag hade ju gärna haft det på allt eftersom jag tycker att det är överlägset snyggast....men men. Skoskåpen är endast ekfärgade och betydligt mindre än dessa. Även hjälmskåpen är i ek. Skåpen har en praktisk lutning på ovansidan vilket gör att man inte kan slänga väskor, skräp och så på skåpen.

 

 

I elevutrymmena är det otroligt härligfärgsättning. Blå, Lila och Grön. Myggo Snyggo!

 

 

Men helt klart snyggast är ju lärarrummet. Alltså....vad mer än LILA behöver jag säga? Det är helt otroligt snyggt! Just där jag står och tar själva fotot kommer det stå ett stort matbord som just nu är på renovering. Ska bli hur spännande som helst att se hur det ser ut när det blir klart.

 

 

Det här är elevernas cafeteria. Den har blivit döpt till Frithiofs frestelse, det måste vara det svåraste att säga och få det att låta bra.

 

 

Här är ett foto taget ner i cafeterian från andra våningen. Snyggt att det är öppet. Jag gillar den gröna färgen.

Visst ser det trevligt ut? :) Idag började jag att packa upp mina grejer vid min nya arbetsplats. Tyvärr så fanns det inte mycket ork kvar i mig, men en kartong blev tom iaf. Sedan vet jag inte riktigt hur jag vill ha det. Det är så mycket att tänka på när det är nytt. Jag vill ju ha det perfekt från början liksom. Arbetsrummet blir nog jättebra tror jag. Det blir delvis nya arbetslag inför hösten, så det blir lite nytt folk och lite gammalt folk. Det gick snabbt och smidigt att komma överens hur vi skulle sitta och det bara rullade på liksom. Så skönt! Jag kommer sakna folket i mitt gamla arbetsrum, vi har ju haft det otroligt trevligt. Jag tog med mig snusk-plingarn iaf, den behövs nog bäst i mitt a-lagsrum.....tror jag :)

 

Igår hade jag en helt tokig dag på jobbet. En sådan där dag när man blir helt fundersam på vad det är som händer i sin omgivning. Tanken på hur två personer kan uppfatta samma händelse på så helt olika sätt är skrämmande! Det kändes tungt och jag ville egnetligen bara gå därifrån, men hur lätt är det då? Var helt matt när jag kom hem iaf.

 

Nu är det dax att sova och hämta krafter för en ny dag på Cirkus Maximus. Förhoppningsvis kan vi då packa alla kemikalier och få dem körda och sedan uppackade på rätt ställe. Toppen toppen! Lika skönt att få det gjort liksom.

 

Dagens plus: Jag kan inte sluta titta

Dagens minus: Skoskav

Dagens fundering: Sanning eller lögn eller bådeoch?



Kommentarer
Gunvor

Vilken härlig arbetsplats du får! Grattis! Jag konstaterar att det hänt mycket sedan jag själv gick på hgögstadiet och utvisades rån kemilektionerna ...



Kram, Gunvor

2010-06-27 @ 07:13:49
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0