Boktips #31 - Någonstans vid kusten

Någonstans vid kusten - Ann Hood

(Hittade ingen bild på det svenska omslaget....)

Det här är en bok från 1987 och det märks. Jag hittade den i kassen som mamma hade med sig med böcker som hon hade rensat ur. Jag hade nog inte valt denna boken själv så att säga. Den handlar om livet, kulturen och hur samhället var på 60-talet i USA och fram till 80-talet. Man får följa tre kvinnor som träffas på college under 60-talet och sedan får man följa dem genom åren. Hur deras vägar skiljs åt och hur allting förändrats genom åren.

Jag tyckte mest att boken var seg och långsam. Det hände aldrig något och det malde på om det förflutna. Inget jag rekommenderar (även om många på nätet är helt lyriska över Ann Hood och hennes författarskap...)

Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0