Boktips #30 - Vårlik

Vårlik - Mons Kallentoft



Detta är fjärde boken i serien om Malin Fors. Jag har slukat Kallentofts tidigare böcker och tyckt att de var otroligt bra. Denna gång blev jag besviken! Det tog lång tid innan jag kom in i boken, det var många frågor som ställdes i boken som aldrig fick något svar. Det bara blev tomma frågor som hängde i luften. Den här boken kändes inte realistisk, det blev absurt och bisarrt i en salig röra.

Det jag gillar med boken är så klart att man får läsa ur de döda offrens synvinkel. Det blev mer intressant att läsa om Malin Fors privatliv än själva mordgåtan denna gång. Det är väl både bra och dåligt? För det är väl ändå inte tanken med en deckare, att man ska vara mest intresserad av huvudpersones privatliv och känna att själva mordgåtan inte är det viktigaste...

Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0