Boktips #35 - Rymmaren

Rymmaren - Thomas Bodström



Detta är en bok som legat länge, köpte den på rean. Men nu har jag alltså gett mig i kast med den. Det är en deckare som börjar med ett mord på Österåkeranstalten. Vad detta mord bottnar i får man aldrig veta, det blir bara början på boken... Sedan handlar allt om en fritagning från Österåker och vad som händer rent politiskt av detta. Kanske inte jätteintressant....

Men det är en lättläst bok, det går snabbt och smidigt och det som jag tycker är mest spännande är inte själva rymmar-storyn utan om personerna i boken. Vissa av dem beskrivs bättre än andra.... Jag har iaf köpt bok nummer 2 och se vad det blir :)

Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0