Danmark 2009

I somras bjöd mor & far hela familjen på resa till Danmark. En resa som bjöd på sol, bad, rosévin och semester. Jag har framkallat massor med foton men mer har det inte blivit. Förrän i lördags när det var mer eller mindre snöstorm. Att då titta på sommarfoton kändes helt rätt! Hittade ett finfint foto på mig och Anna-Karin när vi sitter i kvällssolen och löser korsord och dricker rosévin. Otroligt trevligt och det är ju så sommaren ska vara.


Jag utmanade mig själv med att använda stämplar på min LO. Min vän Helene är så otroligt duktig på att kombinera stämplar och LOs och jag blir alltid så avundssjuk, så nu gav jag mig på ett försökt. Jag har använt mig av en rut-stämpel från Cherry Pie och stämplat lite bakgrund. I och för sig är ju bakgrundspapperet redan lite rutigt, det är baksidorna (?!) på senaste Basic Grey-papperena. Jag är nog mer förtjust i rutorna än de andra mönstrena :) Jag har använt mig av ett turkost papper från BG där jag klippt ur mönstret. Jag har även använt mig av en penn-stämpel från Non Sequitur som jag har färglagt med akrylfärger från Ranger. Jag fullkomligt älskar att måla med dem, det blir liksom bara bra varje gång. :)

Jag har stansat ut 'korsord' med Studio classic från qk och 'Danmark 2009' med mitt sprillans nya Hedi Swapp från qk.

Heidi Swapp-alfabetet är en ny favorit. Okej, inte jätteroligt att limma kanske, men när man väl har gjort det så var det ju verkligen värt det.

Ute så trillar snön ner så sakteliga. Kan det inte räcka nu? Jag har inget emot vintern egentligen, det får gärna vara -10grader. Men jag vill gärna ha sol! Snö finns det ju så det räcker nu. Om en månad vill jag se våren på väg! Det som är trevligt med all snö är ju de otroligt vackra istapparna. De bara hänger de. De växer för varje dag. Jag fascineras av dessa skapelser. Att de sedan kan ha ihjäl folk utan några svårigheter gör dem ju än mer intressanta på något vis. Om man bara vågade skulle man fota dem underifrån :) I Säffle åker vi varje dag förbi hus (framför allt två hus) med otroliga istappar. De är ett par meter långa. I bilen börjar de tröttna på mitt dagliga glada utrop 'KOLLA vilka istappar!'.

Näe, om man skulle ta och jobba lite. Elelr kanske återigen bläddra igenom reklamen för årets bokrea så att man har koll på läget. På fredag ska jag kika runt bland hyllorna och så får vi väl se vad det blir.

Dagens plus: Solens VARMA strålar
Dagens minus: Stress
Dagens fundering: Hur mycket snö ska det bli denna säsong?


Kommentarer
Sara-SaGam

Åh vad kul att du kommit igång att stämpla på scrapLo:s. Det gillar jag!

2010-02-23 @ 21:38:29
URL: http://sagam.blogg.se/
Chruss

Haha, ha ihjäl folk...

Jag har njutit av en lunchpromenad i solen idag, det är så otroligt vackert med all denna glittrande glimmande snö.

Fast det räcker. Det som är kan ligga kvar ett tag nu.

2010-02-24 @ 13:16:44
URL: http://chruss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0