Boktips # 17 - Nattvakten

Nattvakten - Sarah Waters


Boken handlar om några kvinnor under kriget i London. Jag är otroligt förvirrad av boken. Den är baklänges. Den är uppdelad i tre delar, 1947, 1944 och 1941. Jag känner mig lite lurad på konfekten så att säga. Jag får ju läsa hur det slutar och känner ju till vad som ska hända. När man sedan får gå bakåt i tiden och läsa vidare om vad som hänt tidigare känns det konstigt att redan innan veta vart de tär på väg så att säga.

Det är en kärleksroman (vilket inte är min favoritgenre) som i och för sig är väldigt välskriven. Det är ett bra språk och jag kan verkligen leva mig in i de olika händelser som vävs samman. Jag tror nog att jag kommer läsa en annan bok av samma författare, men detta blev lite varken det ena eller det andra på något vis.

Sammanfattningsvis kan vi väl säga att författaren tilltalar mig, men inte boken.....konstigt kanske, men så får det bli.

Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0