Jullovet är nära nu....

Nu har jag satt alla betygen. Jag tror att jag är nöjd med dem...har ett par som jag funderar på fortfarande...Tänk om det vore enkelt. Kanske det nya betygssystemet kommer att göra allting mycket lättare? (Man kan väl få hoppas??)

Det har stått lite om Tegnérskolan i tidningen senaste tiden, jag fastnade för den här artikeln. Artikeln före det var inte ett dugg positiv, och även om det finns båda delarna så kan man ju försöka att fokusera på det positiva. Det är inte så himla lätt att komma till en helt ny skola, varken för elever eller lärare och det är väl det som har märkts denna höst... Men nu är jullovet nära, så nära att jag nästan kan ta på det.....så skönt....så välbehövligt!

Denna helgen har jag ägnat åt att göra julkort och att göra två jeopardy-spelplaner. Det tar rätt lång tid att fixa till jeopardy, betydligt längre tid än man kan tro. Jag och Diana har lagt 4 timmar på det, minst. Men så bra det blev till slut. Det blir nog bra att använda på jobbet denna vecka. Även om jag ska hinna med att skära i grishjärta, prata virus och kanske städa i ordning på arbetsplatsen oxå?

Trots att jag har hunnit göra några julkort så visar jag inte alls något åt det hållet. För inte så längesedan fick ett par kompisar barn, och återigen var det ju en liten sötnos som hittade ut. Det blev en tjej som ska heta Ellinor iaf. När jag var där så sov hon hela tiden så det blev inte så mycket bäbismys, men det tänkte jag ta igen längre fram iaf. Här är kortet som jag gjorde.

En total-liftning av ett kort som Diana gjort. Jag köpte även en fin mobil till Ellinor, en sådan man hänger ovanför sängen alltså. Det blev en med pingviner och fiskar, passar ju bra när vi fått supervinter.

 

Dagens plus: Att jag hunnit göra så mycket

Dagens minus: Gjorde inte Vita-Stenen-uppdraget idag heller

Dagens fundering: Många jeopardy-funderingar blev det :)




Kommentarer
lenislenis

Så gulligt det var! Jättesött!

2010-12-12 @ 21:45:15
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Anonym

Kom igen med uppdraget nu då!

2010-12-13 @ 11:26:50
Sara-SaGam

Gillar bårdstansen!

2010-12-14 @ 21:07:42
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0