ATC-utmaningar

Jag och Helene har börjat med ATC-utmaningar. Det är otroligt roligt. Jag bestämde en utmaning, och det var att färglägga svartvitt eller med sepiatoner. Det tog ett bra tag innan jag gjordenågot. För jag insåg ju att det är svårt att färglägga utan de gamla vanliga färgerna. Men så fik jag två svartvita ATC från Helene som var jättefina, så då bestämde jag mig för att försöka. Helene hade gjort fina ATC med julmotiv och jag letade och letade i mina stämplar för att se vad jag kunde hitta. Här är mina ATC.

Här är den som jag gjorde i sepia. Valde min egengjorda stämpel. Har lagt lite brun stickles i swirlarna. Blev inte helt nöjd med färgläggningen, det var ju skitsvårt att få till skuggor på ett bra sätt kände jag. Men jag har hört att övning ger färdighet, men jag är inte så sugen på på att öva mer...

 

 

Här är det en stämpel från Non Sequiteur. Sedan en brad och lite stickles (gun metal) runt kanterna. Svartitt var roligare och lättare, kommer nog att hända igen :)

 

Nu håller jag på med en serie på 3 ATC med tema 'Fika'. Jag är klar med 2 stycken, den tredje vill sig inte riktigt...

 

Jag har hunnit fylla år oxå. Fick jättefina handgjorda kort från Diana, Maria-Therese, Chruss samt mina kollegor. Fick även en massa andra fina kort så klart. Wilgot hade skickat ett jättefint kort på honom och mig, vilken sötnos den ungen är. :) Så jag vill bara tacka alla er som uppmärksammade min födelsedag. När min underbara klass sjöng för mig på första lektionen blev jag så klart tårögd. De härliga små trollen.

 

Jag avslutade veckan med feber och lite rassel i halsen. Så gårdagen tillbringade jag med täcket i soffan och glodde mest på TV och drack ett par liter te. Blev inte så mycket gjort, var inte ens utanför dörren... Idag är jag feberfri och känner mig mest slö. Har gjort lite jobb idag. Imorgon ska jag nämligen på Kravgränsmöte. Man är med och tycker till om gränser på de kommande nationella proven i kemi. Det är ju supersvårt, å ena sidan men å andra sidan... Mycket att tänka på. Det ska bli spännande i alla fall, jag har aldrig varit med om något liknande. Jag skulle fylla i hur många år jag undervisat i kemi, kändes konstigt att skriva 11 år. Hur har de åren bara kunnat ramla förbi? Men om man tänker på vad som hunnit hända på den tiden så är det väl inte så konstigt....

 

I kommande vecka har jag två stora saker att ta tag i, det ena är betygen och det andra är julkorten.

 

Dagens plus: Feberfri

Dagens minus: Jobbet tog längre tid än beräknat (men snart är det jullov..... :) )

Dagens fundering: Vad blev det för något?

 



Kommentarer
Angela

Jag tycker färgläggningen på det översta var jättefint gjort, snyggt!

2010-12-06 @ 23:39:27
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Linda

Hej!

Jag hittade till din blogg av en slump. Och jag blev så inspirerad av ett av dina julkort att jag var tvungen att case:a det... Du ser resultatet här: http://kreativgegga.blogspot.com/2010/12/egoboost.html

Hoppas att det är ok? Jättefina saker du gör!

2010-12-11 @ 20:47:28
URL: http://www.kreativgegga.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0