Tatueringen


Ja nu börjar tatueringen bli som den ska..tror jag :) Jag är fortfarande väldigt nöjd med den. Får väl börja med att visa den gamla tatueringen

Kanske svårt att förstå var den sitter. Detta är alltså min högra axel-arm eller heter det kanske arm-axel? :) Tatueringen har väl inte blivit så himla ful i färgen, däremot att har den flutit ut lite. Den lille ödlan har varit med mig i ungefär 15år och jag har väl gillat den hela tiden, förutom när den blev jämförd med ödlan som satt på Sandgrunds fönster.... :)

Nu är alltså ödlan borta och istället finns där en paisley.


Ödlan ligger gömd under det innersta i paisleyn. Det lila i tatueringen syns inte så himla mycket, men det kanske kommer fram med tiden? Det turkosa är starkt och fint iaf. Så....vad tycker ni??

 

Igår var jag i Kristinehamn och hälsade på Maria-Therese för att ägna oss åt vår gemensamma hobby, scapbooking. Lena kom och förgyllde tillvaron tyvärr saknades Helene för att göra kvartetten fulltalig, men vi räknar med att det blir fler gånger. Bara det är dagsljus en dag så ska jag fota mina alster och visa upp. Det var i alla fall otroligt avslappnande och trevligt att flamsa och tramsa och inte vara ett dugg överens om färgerna....

 

Idag har det varit en heldag på jobbet. Jag har verkligen haft alla lektioner jag ska ha en måndag utan något avbrytande. Det går rätt bra... Kemisalen hittar jag till. Biologisalen hittar jag till. De andra salarna är mer tveksamma, men efter lite omstrukturering i schemat så komer jag bara vara i ett annat klasrum, så det borde jag ju lära mig. Det största problemet denna terminen är alla nya sjuor...4 klasser, alltså 100 elever i runda slängar. Löjligt många namn att lära sig. Men inte nog med det, man ska lära sig rätt namn på rätt elev...jag gör mitt bästa och hoppas att det räcker.

 

Kämpar vidare med att lära mig Smartboard och alla finesser. Det finns ju hur många finesser som helst, så mcket att tänka på och mycket att komma ihåg. Måste öva...men när? och var? Det är ju alltid folk i salarna. Kanske någon torsdag när jag ändå är kvar på skolan och väntar. Det löser sig nog.

 

Imorgon ska min lilla nya fina bil få åka till ett garage och träffa ett par bilkunniga killar. Hoppas de tar hand om bilen bra. Jag ska istället få låna en annan bil, jag hoppas på att det inte blir min gamla...utan den snabba...silvriga....tokiga....jag lovar att köra försiktigt och inte köra ihjäl mig eller andra....bara tävla lite.... Det ska vara roligt att köra bil. :)

 

Dagens plus: Att getingen som satt fast inne i byxbenet inte stack mig

Dagens minus: Inomhus trots att det var sol hela dagen

Dagens fundering: Ommöblering i lägenheten?



Kommentarer
Angela

Vad fin tatueringen blev!

2010-09-11 @ 11:01:52
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Gunvor

Jag gillar din tatuering skarpt. Är sugen på en egen men är väl för feg ...



Kram, Gunvor

2010-09-12 @ 15:45:44
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0