Tack

Fick en beställning på ett kort som skulle till ett dagis och det var ett tack-kort för det gångna året. Beställaren ville att det skulle vara myror på kortet eftersom avdelningen heter just Myran. Så äntligen fick jag användning för mina qk-myror. Jag har väl haft den dien i 5-6år och aldrig använt den, så det var härligt att få stansa till den. Använde även mina nya spellindersdies, gillade den svängiga formen. Det jag saknar är så klart stämpelmotiv, men jag tänkte prova att göra kort utan stämpel, men det var lite svårt tyckte jag... Fick ju se ett fint kort som Diana gjort och stal uplägget. :)

Nu har jobbet verkligen kommit igång. Det har varit två dagar med elever. Jag har inte hunnit klart allt i kemisalen ännu, det har strulat med diskmaskinen där, får se hur det ska lösas. Vi vill ju diska allt innan vi ställer in det i skåpen, men vi får väl se hur det blir med den saken... Har väl 30 kartonger ouppackade ännu.

 

De var härligt att få träffa klassen igen, de såg ut ungefär som vanligt :) Lika härliga och lika glada som före sommarlovet. Underbart! Det blir ett härligt läsår!

 

Att börja jobba i en sprillans ny skola är väldigt häftigt, men det är mycket att fundera på. Hur vill man ha alla grejer. Jag försöker ju tänka ut något fiffigt system på det mesta men det är inte alltid jag lyckas. Jag hamnar alltid i 'å ena sidan men å andra sidan'-fällan och så blir inget gjort alls.....typ... Men jag har tänkt ägna morgondagen åt att packa upp, tisdag har vi utbildning och på onsdag ska jag börja panera mina egna lektioner och dra upp riktlinjer för terminen. Ska bli kul med att undervisa i biologi i sjuan igen, det var många år sedan så det behöver jag verkligen fräscha upp.

 

Jag funderar lite på att flytta runt mina möbler lite här hemma...men hamnar i det där veliga stadiet (som jag förvisso alltid befinner mig i....) Ska mäta lite på möblerna och se vad det blir... Det blir ju jäkligt mycket att flytta runt på...men det kanske blir en grymt bra lösning.....

 

Helgen har varit lugn och sansad, har gjort allt jag hade bestämt mig för att göra, sånär som på ett kort till en kollega som fyller år, men det ska jag göra imorgon. Har hela idéen klar i huvudet, så det är bara att sätta igång direkt. Det får bli morgondagens projekt. Samtidigt som jag ska göra matlådor, det är ju ett projekt som inte varit så aktivt under sommaren...inget superkul projekt heller...

 

Jag har även lärt mig att om saker och ting verkar för bra för att vara sant, så är det antagligen inte sant heller. Ett telefonsamtal som fick världen att svänga runt lite. Men det är väl skönt att det rör på sig? På gott och ont... Men nu är det tyst och lite tomt, om sanningen ska fram....om det nu är sant förstås ;p

 

Dagens plus: Otroliga planer i huvudet

Dagens minus: Pysselsugen, men har ingen att pyssla med just nu

Dagens fundering: Kommer jag hinna lära mig allt nytt nu då?



Kommentarer
Malin

Hej Agneta! Kikade in här för att jag är nyfiken såklart ;) och så har jag nominerat dig till en award på min blogg :) Är ny på detta med awards. Ha det gott!

Kram Malin

2010-08-22 @ 22:18:42
URL: http://pysselokort.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0