Min nya bil

Vilken skönhet :) Idag fördes pengarna över, jag fick nycklarna allt var frid och fröjd. Hoppar in i bilen och se, lyser det inte en liten konstig lampa i panelen. Inte precis vad jag hade tänkt mig. Smsar Jan som är den som jag känner som är bäst på bilar. 'Kom hit så kollar jag' säger han. Åker dit. Han kollar, han ler brett (kanske ett hånleende rent av??) och säger. 'Dax att köpa ny tändkasett'. Så praktiskt att det bara kostar ett par tusen. Det får bli morgondagens uppgift. Nu ska jag bara njuta av min fina bil på parkeringen. Sjukt snygg färg på den iaf. :) Ska bara ta bort Arvika-dekalen på bakrutan, sedan kan man ut och åka utan att skämmas :) Vad behöver jag mer göra, köpa nya blinkersglas, fixa handbroms, lacka om lite, nya fälgar....ja men gud vad kul det är att bil... Har dock en annan schysst, något rostig, bil till salu :)

 

Det är väl i stort sett det enda jag gjort idag, köpt en bil. Behöver man göra mer saker? :) Har i och för sig börjat förbereda mig för jobbstarten. Kollade mitt schema, ett riktigt jäkla uselt schema....suck....många långa dagar i Säffle. Sedan gick jag det naturliga varvet bland pennorna...köpte lila OH-pennor och tyckte det skulle bli bra att ha. När jag kom hem kom jag på att vi bara har smartboard på Nya Skolan. Sedär...två lila pennor över. :) Vilken tur att jag köpte en 'vanlig' penna som skriver lila. Imorgon ska jag nog kolla i de där två flyttkartnogerna jag tog med mig hem från jobbet vid sommarlovets början. Kanske var det något jag skulle sortera i dem...

 

 

Häromdagen gjorde jag ett kort som jag skickade till Helene. Tack vännen för att du hjälper mig med livets stora och svåra beslut :) Jag använde en av mina nya Stampsmith-stämplar och även min nyinköpta magnoliadie, det är bården på högerkanten. Gillar att den är så pass oregelbunden. Nu ska jag bara komma på något bra ställe att förvara den på, den passar inte någonstans just nu. Eller kanske ska jag köpa mig en sådan cd-fodrals-väska och fixa till med magnet till mina spellbinders och cookiecutter.... Kanske imorgon? :)

 

 

Nu ska jag gå och läsa vidare i boken som får mig att fnissa högt.

 

Dagens plus: Nya bilen (trots allt...)

Dagens minus: Känslan av att vara tjatig

Dagens fundering: En turkos penna kanske måste införskaffas? Eller pärm? Nya ordningssamma livet kanske börjar på torsdag....? Kanske?



Kommentarer
Elwa

Grattis till bilen! Hoppas ni ska trivas med varandra...

2010-08-10 @ 10:12:43
URL: http://verksta.blogspot.com
Sara-SaGam

I går var jag på macken och klappade lite på övningskörningsskyltar. Har också planerat die-organisation.



Känner igen dina förberedelser inför terminen. Barnslig förtjusning.

2010-08-10 @ 17:51:07
URL: http://sagam.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0