Boktips # 24 - Blodläge

Blodläge - Johan Theorin


Detta är Theorins tredje bok om Öland, och det ska även komma en fjärde (sommar-boken). Jag fullkomligt slukade de två förra böckerna och så även denna. Gerlof har dock en betydligt mindre roll i denna bok, och det tycker jag är synd. Men det kan ju finnas risk för att den giode Gerlof faktiskt dör i sista boken.

Återigen beskriver Theorin Öland på ett sådant sätt som får mig att vilja åka dit. För att träffa älvor och troll kanske? För det är det som boken handlar om. Hur älvorna och trollen utkämpat krig mot varandra så blodet flöt och resulterade i ett blodrött stråk i berget. Även i denna bok är det dåtid och nutid som skickligt vävs ihop. Men det är några lösa trådar som inte får något avslut.

Men detta är absolut en bok att läsa och jag väntar redan på nästa.

Betyg:


Kommentarer
Angela

Har börjat på hans första bok nu, tror jag kommer gilla den!

2010-05-01 @ 22:08:33
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
Agneta

Ja, det tror jag säkert, första boken är helt grymt bra!

2010-05-02 @ 20:40:48
URL: http://agge.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0