Boktips #23 - Döden skall du tåla

Döden skall du tåla - Karin Fossum


Det var längesedan jag läste en Fossum-bok. Då var jag kanske inte så jätteimponerad. Men denna gång..... WOW! Vilken bok! Den greppade mig från första sidan och jag läste snabbt hela boken....efter det var det bara saknad. Jag ville ju veta mer. Boken avslutades som om det skulle kunna bli en uppföljare, men det tror jag inte att det blir. Eller kan man skriva vet, även om man inte vet? :)

Det som jag verkligen gillar är att de som finns med i boken både har en 'ond' och en 'god' sida. Det känns mer som på riktigt. Det är inte så enklet att dela upp världen i svart eller vitt, det är ju inte så det är, även om det vore enklast.

Så mycket våld, sökande efter bekräftelse, blod och onda tankar men även omtänksamhet och kärlek. Den gav mig väldans mycket att tänka på. När boken tog slut så har jag själv funderat på möjliga fortsättningar. Men inget blir speciellt bra och passande.

Boken gav mig ett sug efter att läsa fler Fossum-böcker.

Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0