Boktips #14 - Maskarna på Carmine Street

Maskarna på Carmine Street - Håkan Nesser

Jag började denna boken med i stort sett ingen förväntning alls. Har itne läst så mycket Nesser förut. Är inte säker på att det kommer bli så mycket mer heller...

Storyn är väldigt bra, inget snack om saken. Äktenskap i kris, bortrövt barn och lite onaturliga saker. Vad mer brukar jag begära? Språket tilltalar mig inte så mycket, det känns ibland endast högtravande och konstlat. Men det som gjorde mig mest besviken var slutet. Boken har rullat fram i ett ganska sakta mak, men de sista sidorna kör på i raketfart och man får inte veta hälften av det man ville veta. När sista sidan var läst ar frågorna väldigt många och det kändes inte ett dugg roligt. Så, nja.....kunde nog klarat mig utan detta.

Betyg:


Kommentarer
Ingrid - Inola

Tack för alla boktips! Du som verkar gilla spännande böcker, jag kan tipsa dig om den tyska författarinnan Ingrid Noll. VÄLDIGT speciella böcker, men otroligt roliga att läsa - på ett ruskigt vis. Börja med "Tuppen är död". Kram!

2009-09-24 @ 09:11:59
URL: http://inola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0