KAOS-korten med min egen stämpel

För ett ganska bra tag sedan fick jag en KAOS-award av Elwa (Tack igen vännen!). Jag blev jätteglad och jättestolt. Nu har jag valt vem jag ska skcika mina tre KAOS-kort till och jag har gjort korten och jag har postat dem och de har kommit fram. Så nu kan jag visa dem här. :)

Jag har gjort tre kort till tre underbara kvinnor som inspirerar mig på olika sätt. Jag visar dem här i bokstavsordning :)

Annelie - Jag vill ge dig denna award för allt vackert du gör. Du är duktig och inspirerande. Att du sedan anordnar träffar för fler kreativa är underbart. Jag ska komma någon gång. Fortsätt ditt arbete med inspiration, träffar och glädje!

Här har jag använt min egen stämpel, som jag faktiskt är väldigt stolt över :)

Helena - Jag vill ge dig denna award för jag beundrar det du gör. Du är så påhittig och du är grym med saxen! Du inspirerar mig och jag kikar in i din blogg titt som tätt! Fortsätt med din stil!

 

(något suddigt eftersom blomman var lite 'i vägen'.)

Netha - Jag skickar denna award till dig för att du inspirerar mig. Du använder dig av olika häftiga stämplar och tekniker och det får mig att också vilja prova. Att se dina alster gör mig alltid pysselsugen. Fortsätt inspirera världen!

 

Som ni ser är det ju samma huvud-stämple på alla tre korten. Jag fick i uppgift från Mazzarin att prova att göra clearstamps med hjälp av ett kit. Självklart hoppade jag på det uppdraget utan att fundera så mycket :) Jag ville prova att göra foto-relaterade stämplar. (Vill inte gärna kalla detta för fototstämpel då de inte alls är så detaljerade som de från exemeplvis Stampsmith) Jag visste inte riktigt vad jag ville ha för motiv på stämpeln, men efter mycket funderande bestämde jag mig för att göra en något grabbig stämpel. Jag saknar såna på något vis. Jag frågade en av mina dåvarande elever om han inte hade foto på sig själv när han spelade hockey. Ville ha en med lite fart och fläkt i, men han hade ingen sådan. Istället fick jag ett annat foto på honom, taget för lagets räkning. Nåja, jag fixitrixade lite och fick fram detta resultat. Det var verkligen häftigt att se likheten mellan fotot och stämpeln. Till och med Robert, eleven alltså, tyckte det blev bra. Så tack Robert, för hjälpen :)

Här har vi origanlbilden

och detta är stämpeln. Tyvärr syns inte strecken i R som går genom håret när man stämplar....men men, man lär sig av sina misstag :) Vad tycker ni om den då?

Så detta är min första egna stämpel, gjorde ett par till....visar dem vid ett senare tillfälle.

Dagens plus: Vetskapen att jag är ledig imorgon

Dagens minus: Punka på bilen, byta däck, köra hela vägen hem i max 80 km/h

Dagens fundering: Vad ska jag hitta på imorgon? :)



Kommentarer
Kristina

Vrååål LÄCKER!!!!

2009-11-11 @ 20:24:19
URL: http://selhammer.blogg.se/
Malin

Jätteläcker!!! Snyggt Agneta :)

2009-11-11 @ 22:56:21
Annelie

Om jag var superglad över min KAOS tidigare så är jag nu SUPERGLAD! Vad roligt att det är din egen stämpel på. smickrad



Jag ska fixa mina KAOSar som jag ska skicka nu i helgen.



Kram

2009-11-21 @ 11:59:05
URL: http://tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0