Alla nationella prov är rättade!

Nu har jag rättat de sista nationella proven, och det känns grymt skönt. I år så hade vi även biologiprov på vår skola, helt nytt med nationella prov i biologi, så det var en hel del jobb med det. Det var ju även med en praktisk del i det hela så det har tagit mycket tid. Jag är dock väldigt nöjd med eleverna. De har lyckats väldigt bra och de gör mig stolta. Nu är det bara ett par veckor kvar innan sommarlovet, visst ska det bli skönt.....men jag kommer att sakna niorna löjligt mycket. Självklart blir det hemskt att släppa iväg sin egen klass, vi har ju dragits med varann i 3 år som varit kantade av både glädje, sorg, ilska och glädje. Så mycket skratt och härligheter har det varit. Men jag har även insett att jag kommer sakna de andra niorna på skolan oxå. Det är så många av de andra eleverna som jag har fått bra kontakt med och det blir tråkigt när de slutar. Ibland undrar jag hur jag ska klara att inte längta ihjäl mig efter dem, men så inser jag, det är ju såhär varje skolavslutning! :)

Imorgon får jag in de sista proven (typ 60 stycken) och så ska jag rätta dem under helgen och sedan sätta alla betygen. Jag längtar till det att helgen är över och livet börjar återvända så smått.

I helgen ska jag inte bara jobba, jag ska även träffa Anna, Mattias och Hannes. Det ska bli jätteroligt! Min plan är att åka till Stockholm i sommar och umgås med dem massor, eller ja, snylta lite iaf :)

Jag har fått lite pyssel gjort oxå. Har gjort ett kort med underbar fotostämpel på. Jag får inte riktigt nog av dem.

Material:
Bazzill Dots - Salt
SEI, Mimosa "Shimmer"
Fotostämpel från Stampsmith 'Little Angel'
Textstämpel Nordic Art Stamps
Grön stämpeldyna
Grå stämpeldyna
Brun chalks
Mini tårtpapper
Mini-rose burgundy
Mini-rose white
Gult organzaband
Blingstenar

Allting finns att köpa på Mazzarin. Det har kommit in hur många fina papper som helst... Jag som har hur mycket papper som helst kan inte hålla mig, det blir alltid ett papper eller två när jag handlar. Det är inte klokt.

Har även scrappat lite. Har gjort en LO på mitt brorsbarn. Valde ett foto som inte är sådär prydligt och ordentligt, det blir ju roligare så.


Jag ville ju att det skulle synas att papperet är blankt i mönstret så därför blev det blixt, det blev väl sådär bra.......typ :) Är lite kär i puffy-bokstäverna....vill ha dem i vitt oxå.

Det är allt jag har fått gjort på hela maj månad, är inte det väldigt väldigt lite? Nåja, jag har foton framkallade, jag har papper i massor och framförallt har jag idéer. Så nu ska jag bara skaffa fram lite tid. Kan man köpa sådan?

Dagens plus: De otroligt härliga eleverna i nian som har fått mig att skratta idag.
Dagens minus: Regndroppar stora som tomater, eller något annat stort....
Dagens fundering: Fattar han någonting av det jag säger eller?


Kommentarer
Angela

Fint kort! Gillar det veckade bandet!

2009-05-29 @ 20:53:05
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com
VeronikaP

Jättefint kort, jag gillar också bandet!



Har levt med nationella prov här hemma jag också. Har inte rättat dem, men de finns med oss varje dag känns det som! Så jag vet vilket jobb du lägger ner och vilken tid allt tar!

2009-05-31 @ 21:09:03
URL: http://systrarnasmeny.blogg.se/
Gunvor

Fantastiskt fint kort Agneta! Jag älskar också fotostämplar och kan inte få för många.



Kram, Gunvor

2009-05-31 @ 22:57:05
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0