Man ska uppmuntra sig själv!

Jag har kommit på att jag efter vissa dagar på jobbet inte inser hur bra jag faktiskt är. Nu kan detta låta skrytigt och det är inte alls min mening. Men mitt jobb är ganska påfrestande ibland och då måste jag försöka komma ihåg det som jag gör bra. Jag har därför gjort ett litet block till mig själv, där ska jag skriva, klistra in lappar och foton och sådant som elever säger/skriver/gör för att visa sin uppskattning. Självklart köpte jag ett helt vanligt block, men piffade till det lite, det blev såhär.


Jag har använt mig av BG papper i brunt, rosa och grönt och paisley-mönstret är så otroligt fint. Jag har dekorerat med blommor, sammetshjärta, brads, vit spets, chipboard och lite bling. Bokstäverna är thickers som jag har färgat lite svagt rosa och sedan haft cracle-lack på och sedan har jag även stansat ut gröna bokstävr med hjälp av qk (Tangerine).

Nu har jag redan börjat fylla blocket och det känns jättebra. I och med att jag kommer sätta foton och grejer på elever i det så kommer jag inte kunna visa detta och det kommer i mångt och mycket enbart vara för mina ögon. Men det räcker för mig liksom :)

Jag blev så inne på det här med att göra block att jag gjorde ett till. Har lånat tre böcker av en tjej i min klass och som tack gjorde jag ett block till henne oxå. Det blev såhär


Här har jag använt stämplar från Stämpelgården och Stampers anonymous. Boktäverna är thickers och rub-ons. Lite trevligt bling är aldrig fel och fjärilen är qk. Även här en sammetsbra från you do (tror jag bestämt?). Hon blev jätteglad och jättestolt.....och nu kommer det fler elever, frågan är ju bara vad jag ska låna av dem? :) På sätt och vis blev jag mer nöjd med hennes block, men mitt block är nog lite mer jag på något sätt...... Äsch, jag vet inte :)

Jag har även gjort ett par kort.

Ett enkelt kort med stämpel från Invoke Arts. Jag älskar egnentligen den här stämpeln, men jag använder den nästan aldrig. Synd! Men jag kan kanske bättra mig?



Här är ett kort till Kort i Fokus. Stämpeln är från Cards of Maria och färglagd med akrylfärger. Blomman är från prima och jag älskar dessa blommor. De är ju hur fina som helst! Som tur är finns de i många färger :) Även här en massa bling. Papper är från BG.



Ännu ett kort som letade sig hem till en god vän som har det lite jobbigt just nu. Ibland måste man bara skicka iväg en hälsning, för den betyder mer än man tror!

Idag fyller Jessica år. Att göra ett kort till hennes födelsedag var egentligen inte så svårt, allt med hjärtan blir perfekt, om det seda glittrar så är det ännu bättre :)



Det blev lite stämplat, stämpel från Stämpelgården. Jag är helt kär i den swirlen och måste nog köpa den spegelvända modellen oxå. Hur skulle man kunna låta bli liksom? :) Även här ett sammetshjärta (märks det att det 6-packet är nyinköpt? :) ). Lite vit spets och seadn grungeboard. Vingarna är målade i guldakrylfärg och sedan har jag dragit med en skimrig svart dyna ovanpå för att få fram swirlarna ordentligt. Hjärtat är målat med röd akrylfärg och sedan cracle-lack (JA, man kan ha det på allt!) och sedan strösslade jag några röda microbeeds. Kortet blev väldigt omtyckt iaf :)

Inte nog med detta, jag tyckte att min (relativt) nyfunna vän var värd en present. Jag hade planer på ett halsband, men min lilla plan gick om intet och igår satte jag mig för att göra ett armband. Men vips så blev det ett halsband istället. (Hur ofta blir det som man har tänkt sig?)


Jag använde alla möjliga pärlor och grejer som jag hade hemma och valde att göra ett grönt halsband. Ett riktigt färgglatt halsband. Jessica blev glad och vi justerade in längden direkt på morgonen. Det var kul att se det användas på en gång liksom. (Ja, jag ser att det högra hjärtat på bilden har snott sig, men vad spelar det för roll? :) )

Så jag har varit kreativ på olika sätt senaste tiden.

Det har hänt något som inte har hänt på väldigt länge. Jag har varit sjuk, alltså så sjuk att jag inte orkade till jobbet i måndags. Jag hade feber, hade 38.1 som värst och så hög feber har jag nog aldrig haft...inte som jag kommer ihåg iaf. Så jag låg i sängen och sov, och sedan en stund i soffan och sedan i sängen igen. Igår gick jag till jobbet och idag känner jag mig som vanligt igen. I måndags så såg jag på 'Låt den rätta komma in' och den gillade jag verkligen, men boken var ju betydligt bättre. Men så är det väl alltid?

Dagens plus: En glad Jessica
Dagens minus: Kemilektionen med åk8
Dagens fundering: Vad menar han?





Kommentarer
Zanya

Vilken underbar bok :D jag har gjort en liknande grej, där jag samlat alla kommentarer från gulliga bloggvänner mm :) Toppen att ha när man behöver muntras upp! :)

Kram

2009-03-04 @ 20:58:12
URL: http://www.zanya.tk
Tiggy

Oh my vad otroligt härliga alster du gjort! :-D

2009-03-04 @ 21:58:49
URL: http://www.tiggys.blogspot.com
Gunvor

Wow, vilken kreativitet! Tack för inspirationen! Och idén med en bok för att bejaka sina goda sidor är verkligen himla bra - jag ska fundera på om inte jag behöver en sån också.



Kram, Gunvor

2009-03-04 @ 22:58:26
URL: http://gunvors.blogg.se/
Inger

Ah, vilka härliga böcker, otroligt bra idé! Jag håller på att göra en bok med affirmationer. Man behöver läsa positiva saker lite då och då!

Friendkortet var helt fantastiskt!

2009-03-05 @ 08:45:23
URL: http://ingerinspirerar.blogspot.com
Annelie

Urläckert! Du är så himla kreativ åt alla håll!



Jag är också himla förtjust i den swirlen och funder även jag på att köpa den spegelvända varianten.



Kram

2009-03-08 @ 10:31:57
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Jessica

Du är bäst!!! Kul att jag fick vara dagens plus!=)

Och tack för allt fint! Puss

2009-03-08 @ 20:35:16
Gunvor

Pssst! Du har en utmaning i mon blogg!

2009-03-11 @ 19:58:34
URL: http://gunvors.blogg.se/
Annelie

Nu har jag lagt ut foton på kort med Audrey, Marilyn och den ena fotostämpeln du skickade mig.I morgon är det pysselträff hela dagen så då ska jag se vad det kan bli av den andra fotostämpeln.



Kram

2009-03-13 @ 10:53:47
URL: http://www.tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0