Idag var det cabaret!

Idag var det dags att titta på niornas avslutningscabaret. Varje gång jag ser en cabaret blir jag förundrad över hur otroligt duktiga och modiga eleverna är. De bjuder verkligen på sig själva. Idag var det ömsom skratt och ömsom tårar! Tårarna kom när några av mina tjejer tog upp Ellinor på scenen och tackade henne för att hon är en sådan underbar lärare. Efter 35 år ska hon gå i pension. Jag gillar denna kvinna skarpt och jag kommer sakna henne. Hon har hjälpt mig så otroligt mycket genom åren. För att inte tala om hur mycket vi har skrattat tillsammans. Hualigen! Det blir inte lätt att säga hejdå!

Skratten kom bland annat när de gjorde parodi på mig. Hmmm, måla naglar, kasta sudd, prata om Fritz...ja, det är väl sån jag är :) De var grymt bra på att hitta våra egenheter och dra dem till sin spets. Roligt att de drev med sig själva oxå. Ja, det var verkligen en höjdare!

Nu sitter jag här men jag borde skriva skriftlig information, göra avtackningskort, göra mitt halsband till skolavslutningen, skriva ett brev, fortsätta jobba med Top Secret, måla naglarna (oj, där kom det....), planera inför imorgon. Det är så mycket man borde!!!!!

Imorgon ska jag få träffa min nya klass. Det ska bli spännande. Nu kommer det nya små troll att ta hand om och strukturera upp tillvaron för. Ska bli spännande!

Jag har pysslat lite oxå. Inget jag kan visa upp än, det ska hamna i Mazzarin-bloggen först. Men sedan så :) Kan iaf hinta om att jag har jobbat med en del nya grejer (nya för mig iaf...).

Jag fick dock beställning på ett bröllopskort, och det blev såhär.


Näe, nu ska jag sätta mig och göra något av allt det där på listan....urk-skurk!

Dagens plus: Cabareten
Dagens minus: Att jag har för mycket att göra och det är för lite tid
Dagens fundering: Vad är viktigast att göra på listan?


Kommentarer
Helena

Nämen, nämen. No stress ;)

Blev bara glad du hörde av dig! Och att bloggen din andas igen.



Kram!

2009-06-10 @ 10:04:19
URL: http://he
Helena

Ojoj, vad fel det kan bli. Men du kanske förstod ändå vem det var som skrev. Tjihooo.!

2009-06-10 @ 10:05:07
URL: http://helenasscrap.blogspot.com
Ingrid - Inola

Vilket ljuvligt bröllopskort! Så fint med swirlarna längs kanten.

2009-06-11 @ 21:13:16
URL: http://inola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0