Nytt boktips!

Skumtimmen - Johan Theorin

Jag vet inte riktigt vad detta är för genre, för å ena sidan kan det vara en deckare men å andra sidan en skräckis. Det är varken det ena eller det andra eller både och samtidigt på något konstigt sätt. Hmmm, jag ordar inte mer om det, för det blir bara förvirrat!

Boken har två handlingar, en i nutid och en i det förgångna. Man behöver dåtiden för att förstå hur saker och ting hänger ihop. Den nutida handlingen utspelar sig på Öland, efter att turisterna åkt hem och hösten kommit. Man får en bra känsla för det kalla, blöta Öland.

Boken är lättläst, jag fixade det på två dagar, men det är inte enkelt att lösa pusslet i förtid. Eftersom jag läste den så snabbt så kan ni ju ana vad jag tyckte om den :) Har nästa bok hemma oxå, Nattfåk, men håller på med en annan bok emellan. Kände att jag vill låta den här boken smälta undan lite först.

Men detta är en bok du MÅSTE läsa. Otroligt bra!

Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0