Lite ångest kryper på mig

Jag vet att det är jäkligt löjligt av mig att gnälla, men herregud, snart har ju sommarlovet tagit slut. Jag fattar inte riktigt vart min lediga sommar har tagit vägen. Jag minns ju skolavslutningen, när man liksom inte kunde förstå hur långt det var till den 13:e augusti när man börjar jobba igen. Men nu....halvvägs.....nu är det snart dags igen. Shit! Har jag gjort allt jag skulle? Näe, inte den här sommaren heller. MEN, jag är på god väg! Jag gör lite varje dag nu och känner att det faktiskt känns rätt bra ändå. Men borde jag inte ha gjort mer? Borde jag inte utnyttjat tiden? Borde jag inte än det ena än det andra. Äsch, nu är det som det är. (För att inte tala om att det faktsikt blir mörkare och mörkare på kvällen ;) )

Vad som är otroligt positivt är att jag faktiskt mår bra igen. Den sista tiden på vårterminen var ingen höjdare direkt, men ändå så var det en toppentermin. Svårt att förklara... Men nu känner jag mig lugn, utvilad, nöjd med tillvaron, ganska tillfreds med livet. Vad mer ska man begära? Jag ska verkligen försöka ta det lugnt kommande termin, jag vill ALDRIG igen må som jag gjorde. Det är nog först nu i efterhand som jag inser hur sliten var jag. Tänk vad lite kattgos, stämpel och scrap och goda vänner kan göra för hälsan :)

Jag har skapat en hel del under sommaren, det är ju så roligt igen. Har lite grejer att visa upp. Jag var ju på Orust på scrapträff tillsammans med Lena, Maria och Helene. Tänk så lite man kan få gjort på en hel dag :) Men oj vad trevligt vi hade det.


Jag gick ut hårt med en LO i en skisstävling. Jag har nu bestämt mig för att scrappa ett släktalbum. Efter att ha suttit hemma med mamma och pappa och bläddrat igenom gamla fotoalbum så har jag blivit superinspirerad. Detta är min farmor och hennes barn (alltså min pappa, farbror och faster). Jag vet inte när fotot är taget, men det ska jag ta reda på. Så därför är det lite glapp i journalingen.

Jag gick vidare med att göra kort.

Detta var efter en skiss det med. Stämplen är från Lost Coast Designs, hade nästan glömt bort att jag hade den... Guldfjärilen är från PaperArtsy och jag gillar dem verkligen, för de är liksom lite stela så man kan forma vingarna. Perfekt liksom!


Här skulle det vara turkos, rött och vitt (förutom det stämplade som fick vara färglagt). Tyvärr är det lite suddigt i scanningen, men så är det när det blir lite tjockt på vissa ställen... Stämplen är från Cherrie Pie Art Stamps och den är ju solklart inspirerad av Klimt. Jag bara älskar dessa stämplar, har för få, men inte råd med fler just nu. Som vanligt :) Jag började med att färglägga stämplen, efter ett tag ångrade jag mitt val. Det tog ju hundra år, ungefär. Färglade med Smooch som var en nyhet för mig. (Nu när jag gjorde länken ser jag att det finns fler färger....mums mums...) Smooch är superskimrigt och täckande på svart. Otroligt fint skimmer blev det iaf, men det syns som vanligt inte när man scannar.



Här skulle man göra ett kort utan blommor och med 3 mönstrade papper, något handskrivet och spets..... Inte helt enkelt kan jag ju säga. Inte riktigt min grej, plus att det blev stressigt på slutet. Men jag visste vem jag skulle göra kortet till. Nämligen till Jessica, tänkte hon skulle få det innan hon drog iväg, men det blev inte så, hon får det efteråt istället. :)

Detta var vad jag hann på en hel dag. Fattar inte riktigt hur det gick till....

Här hemma har jag gjort lite mer til släktalbumet, visar mer av det en annan dag.

Fick en beställning på kort till en kille (?) som fyller 40 år. Det skulle vara noter, mikrofon och det skulle stå hans namn på. Köpte en mikrofon-stämpel men den var inte så stor, fyllde ut kortet med en pinuppa, och det blev så klart helt okej.



Namnet och mikrofonerna är mörkt lila, men det syns ju rätt dåligt.... Pinuppan är helt ny för mig, gillar den. Den kommer till användning på fler kort kan jag lova. Så alla killar i min närhet, när ni fyller vet ni vad det blir :)

Jag är sugen på nya stämplar, sugen på collage-stilen nu. Men efter ha köpt en tidningsprenumeration på en engelsk stämpeltidning så får det var nog shoppat på hobbyfronten den här månaden. Jag får helt enkelt göra något med det jag har hemma, det borde inte vara så himla svårt tycker jag.

Måndagen 6 juli var jag i Kristinehamn på inspiratörs-middag hos Susanne. Det var så otroligt trevligt att dricka lite vin och blabbla med de andra inspiriatörerna. Jag tror att de andra har koll på vad som ska göras till hösten, och jag räknar med att de talar om för mig vad jag ska göra. :) Näedå, jag har koll. Ska börja med mitt projekt imorgon är min plan. Vill du kolla på foton och läsa mer om middagen så är det bara att klicka här för att komma till Mazzarins blogg.

Nu ska jag ta och krypa till kojs och läsa lite i min bok. Jag har insett att jag verkligen älskar att läsa böcker. Men snart börjar jag jobba igen, och då försvinner orken. Eller är det bara det att det är så förbaskat jobbigt när klockan ringer 05.33 varje morgon att man inte orkar läsa på kvällen?? Näe, nu ska jag sluta tänka på mitt jobb, för än så länge är det semester!

Dagens plus: Fönsterputsning
Dagens minus: Jag orkade inte putsa alla fönster...
Dagens funderingar: Kartonger som man inte tittat i på över ett år, kan man slänga dem utan att titta i dem nu? (Skåpsstädning väntar imorgon...)




Kommentarer
Caroline

Hallå där! Inte gnälla nu, du har ju vääärldens längsta semester ju! Inte för att du inte förtjänar det, men... .)

2009-07-18 @ 00:01:57
URL: http://annonstidning.se
lenislenis

Kul att se dina alster här oxå :-)

Gillar framför allt det turkosa kortet, detaljen med fjärilen och "guldkulorna" - läckert som sjutton!

Alltid roligt att träffa "bloggare" live - men jag "hann" bara med en kort sväng runt på Orustscrappen. Jag var så engagerad i mina kort... de få man nu hinner med... Skönt att höra att det finns andra som oxå tycker att tiden går fort ;-)

Njut av din sommar - du har fortfarande många veckor kvar, allt beror ju på vad man jämför med ;-)

2009-07-18 @ 00:13:45
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Elisa

Nää, ingen sån ångest än! Den kan du ha dan före du börjar jobba. För att sen upptäcka att det var jätteroligt att träffa alla igen, inklusive dina nya elever!

Men jag förstår hur du känner - har upplevt det själv. De flesta har nog det...

2009-07-18 @ 08:25:12
URL: http://husvagnsliv.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0