Boktips #8

Jehåvasjäveln - Henirk Pettersson



Detta är en debutroman och Henirk skriver om sig själv, fast i boken heter han Jens. Man får följa Jens som föds in i Jehovas och hur han utvecklas och av en rad olika  anledningar går han ur/blir utesluten hur Jehovas.

Jag gillar boken. Den är skriven på ett väldigt sakligt sätt, han anklagar ingen för det som hänt under hans uppväxt och han verkar bara vilja sprida sin historia på något sätt. Lite rörigt att det är skriviet både om sådant som hände förr och sådant som händer nu. Det är inga tydliga gränser och ibland blir det lite svårt att veta vad som är vad.

Den är tänkvärd och den försöker få lite mer förståelse för Jehovas om varför saker och ting är som de är i deras värld. Okej, det hände rinte så mycket i boken, det är ju ingen deckare direkt, men det är en trevlig bok och jag tycker nog att man kan lägga ett par timmar på att läsa den.

Betyg:



Kommentarer
Chruss

Hmmm...jag är kluven till deras tro om jag ska vara ärlig - när jag var yngre hade vi dessa i ett hus hemma på gatan och det sprang massor av folk och trängde sig in och skulle locka med oss.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

2009-07-19 @ 16:24:57
URL: http://chruss.blogg.se/
Elisa

Tack för ännu ett boktips! Den här boken låter intressant!

2009-07-19 @ 20:24:48
URL: http://husvagnsliv.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0