Mycket gott på en gång

Vilken härlig helg det har varit. Eller kanske jag ska dra till med att säga hela veckan :) Även om det har varit en mycket konstig vecka. På jobbet har elever strulat till det, på vis jag aldrig varit med om. Som vanligt blir jag ju indragen i smeten :) Hur bär man sig åt att gå genom livet utan att det händer saker och ting som man inte kan styra över. Jag förstår inte varför allt händer runt mig just nu. Men hur kul vore livet om man förstod allting? :)

I fredags var det alltså fredag den trettonde. Någon som märkte av det? Någon mer än jag alltså? Det började redan när jag skulle skriva ut åttornas prov som började 8.00. Jag hade ju glömt maila det till mig själv. Det fanns alltså bara på min dator hemma. ARGH! Fick stressa ihop ett prov, det blev sådär bra.

Sedan skulle jag konstruera prov till niorna, det gick så bra så bra, tills word hängde sig. Jag sa fula ord, i massor. Startade om word och hoppades på att få upp valet om att återskapa dokument, det fick jag inte :( Bara att börja om från början, ännu ett prov som inte blev så värst bra.

Ägnade eftermiddagen åt att rätta proven, som tur var så räckte syselsättningen in på kvällen. :s Men det är skönt att det är gjort. Har elever som förvånar mig massor, åt båda hållen tyvärr. Någon jag var rätt säker på att jag skulle få höja upp till MVG presterade G på det skriftliga. Märkligt. Undrar vad som hände. Får prata med honom imorgon....

Nåja, det kändes bra att lägga sig och läsa på kvällen och låta dagen ta slut.

På Lördagen så åkte jag till Kristinehamn för Inspiratörsträff på Mazzarin. Det var jäteroligt och trevligt. Det är skojiga tjejer som jag jobbar ihop med och det är kul att kunna träffas och pyssla tillsammans. Johanna lärde mig att göra finfina armband, så det blev ett sådant för min del. Jag gjorde även ett par kort, men de kommer upp i Mazzarins blogg före de kommer upp i min. Så vänta ett tag till :)

Idag har jag städat i mitt pysselrum, varit ute i solen och promenerat, gjort lite DT-kort och har nu börjat scrappa, men det får ligga till sig till imorgon.

Jag har fått en award oxå. Från Elwa. Tack så jättemycket vännen! Det värmer verkligen att  du kikar in i min blogg och tycker om det du ser!


Reglerna är följande:
1. Den nominerade får lägga upp bilden på hans/hennes blogg.
2. Länka till personen du fick den ifrån.
3. Nominera 8 st andra.
4. Länka till dem i inlägget.
5. Lämna ett meddelande på den nominerades blogg.

Nu ska då jag nominera andra, det är lättare sagt än gjort. Många har fått den och många vill inte ha den, men jag gör ett försök

Diana - Inspiratörskollega som gör urtjusiga kort. Önskar jag oxå kunde få till det så bra.

Annelie - Här finns det massor med fina kort att njuta av.

Hannes - Inte för att det är han som skriver, men jag följer hans framsteg varje dag. Nära, men ändå så långt borta.

Leif - Jag gillar inte hundar, men jag gillar Leif!

Marianne - Alltid glad och tervlig och en hejare på att visa härliga grejer i bloggen.

Marja - Hittar underbara saker varje gång jag kikar in

Diane - En underbar kreatös och en underbar människa som jag är glad att få kalla min vän.

Till alla er andra som bloggar!

Så är jag med i en TÄVLING HOS KARIN. Egentligen vill jag ju inte sprida den, för jag vill ju helst vinna själv, men det är ju ett krav för att få vara med i lottningen av ett alfabet till revolution :)

Dagens plus: Den underbara solen
Dagens minus: För kallt för att tvätta bilen
Dagens fundering: Är 'Kastrerings-kalas' ett positivt eller negativt ord?












Kommentarer
Marja

Tackar för den fina utmärkelsen. Buger och bocker och för den vidare!



Kram



PS längesen man sågs kommer du på värmlandsträffen???

2009-02-16 @ 09:41:54
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com
Annelie

Tack för den fina awarden! Tackar och niger!



Har lagt en utmaning till dig i min blogg. Välkommen dit.



Kram

2009-02-16 @ 10:26:58
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Stamparina

Hej, här i bloggen var hur mycket fint som helst att titta på! :-)

Kram

/Satmparina

2009-02-16 @ 15:56:23
URL: http://stamparina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0