Färgglatt

Har scrappat lite....


Det här är ett härligt kort på Andrea (mitt brorsbarn) som hon tagit på sig själv. Hur många gånger har man inte försökt det och det bara blir skit? :) Hon lånar gärna min kamera och det blir riktigt bra kort faktiskt. Tyckte att papperet från BG passade bra, även om kortet är lugnt så är Andrea en sprallig unge som jag älskar.

Så har jag scrappat något som kannke inte är lika färgglatt...



Här följde jag en skiss till en tävling, men sedan blev den liggande och jag har glömt bort var tävlingen är någonstans. Så dumt.... :) Men men. Det mönstrade papperet är jättefint och jag fick det av en vänlig tjej på Orustträffen i somras.

Jag har ju varit på 40-års kalas och jag hade även gjort ett kort till Mikael som fyllde år.

Det blev ett distressrute-kort till. Jag gillar tekniken massor. Ska dock försöka göra något annat härnäst :) Jag vet att jag missade maskningen lite, men födelsedagsbarnet sa inget om det iaf :)

 

Vad mer har hänt sedan sist? Typ allt och inget. Hösten kryper på, även om jag låtsas det är sommar. Men det är mörkt nu, på morgonen när man går upp och på kvällen när man ska sova. Jag vet, det blir mörkare.... Det gör mig egentligen inget, jag gillar det. Om man tar bort morgonen. Det är ju en av nackdelarna att jobba i Säffle, men eftersom födelarna väger upp så är det bara att fortsätta...

 

Det är slut med badmintonspelandet oxå. Tänk att det ska vara så svårt att hitta någon att spela med. Anna, flyttar ni inte hem snart? Hem dit ni hör hemma. :)

 

Imorgon SKA jag fixa till min lärarkalender så att den blir fin. Hade tänkt göra det idag men roade mig med att scanna en massa släktfoton istället. Nu har jag skickat massor av foton på framkallning. Längtar tills jag får dem. Ska bli spännande att se hur de blir, det är inte alltid det blir som jag vill.

 

På jobbet rullar det på. Försöker ta det lugnt, det går sådär. Har inte jobbat något hemma i helgen, det är skönt, men jag borde ha gjort något. Men jag har långt hål imorgon så jag kan lika gärna göra det då.... Vi håller på att lägga om matematikundervisningen. Även om det är roligt är det otroligt tidskrävande.

 

Nåja... Nu är det dags att läsa lite i mask-boken igen (Nessers senaste...)

 

Dagens plus: Alla inscannade foton

Dagens minus: Att jag inte gjorde lärarkalendern

Dagens fundering: Hur kan något så dåligt bli så bra?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0