Dagen efter

Idag ahr det verkligen varit Dagen Efter. Dagen efter den stora mässan i Göteborg. Jag var där för Mazzarins räkning och det var superkul. Jag kom hem från jobbet i fredags och stoppade i mig lite bär och sådär och sedan så drog jag iväg till Kristinehamn. Där hade Susanne redan packat ihop allt som skulle med till mässan och vi packade in i släpet och sedan så drog vi iväg. Trött och mörkt och efter ett tag sov jag sött i baksätet. Det går ju så mycket fortare då :)

Hotellet kom vi till på en gång och vi installerade oss snabbt. Snart sussade tre sköna damer i varsin säng och vi vkanade med skräck klockan 05.33. Varför går nattens timmar så fort? Upp och hoppa! Frukosten var serverad och det var vi imponerade av, hur många käkar frukost så tidigt en lördag?

Så kom vi till mässan och det var dax att smälla upp montern. Det flöt på otroligt bra. Susanne visste hur hon ville ha det och det var bara att se till att allt kom på plats. Vi hann till och med att ta en fika innan mässan öppande. Så kom folket. Många och trevliga. Det var kul att träffa på så många kända ansikten (kända för mig alltså, kändisar var det inte så många av...tror jag...). Dagen rullade på och när mässan stängde var vi rätt matta i kroppen. Vi traskade iväg för att käka och hamnade på en indisk restaurang. Näe, det är inte min grej med indisk mat, jag har gett det ett par försök nu och det är någon märklig smak som inte alls smakar gott i min mun. Ja kalla mig fånig, kalla mig tråkig kalla mig för vad ni vill, men är det fel att inte tycka att allt är gott?

Tillbaka till hotellet där vi satt i loungen och drack kaffe och te och bläddrade i kvällspressen. Vi orkade inte säga så mycket och till sist traskade vi upp på rummet och duschade och kröp ner i sängen. Läste ett kapitel i min bok och somnade sedan sött.

På söndagen så var vi uppe i mer mänsklig tid och kom till mässan precis lagom, typ 09.59 (öpnnade klockan 10.00). Hyfsat mycket folk även då tyckte jag som inte hade något att jämföra med. Det var trevligt att kunna strosa runt och kika lite på vad som erbjöds. Jag köpte lite stämplar och lite annat smått och gott. Fick med mig lite papper hem, lila fina. Får se vad jag kan göra med dessa. Nu behöver jag montera lite stämplar som jag köpte och sedan ska jag leka loss.



När mässan stängde så körde vi Operation Ihoppackning. Vi var ruggigt effektiva och snabba. På en timme var montern nerpackad och inne i släpet. Inga störer missöden mer än ett tippande släp som gav mig ont i amren och blåmärken, men det är ju en världslig sak.

Så hem i regnet. Mörkt och regnet vräkte ner. Men det piggade upp med en superfin toa på en vägkrog i Götene. Till och med jag kunde använda en offentlig toalett, det säger väl allt :) Plus att det var en söt karl där oxå (nej inte någon av de gamla gubbarna i träskor!). När vi kom till Kristinehamn så packade vi ur släpet och hängde upp några grejer i affären sedan så körde jag de sista milen till Karlstad. Somnade sött men han knappt somna förrän väckarklockan ringde och det var dags att vakna och åka till jobbet. Återigen snabba timmar i nattens mörker....

Är helt trött nu och ska snart ramla ner i sängen. Men oj vilken rolig helg jag har haft. Det har varit många skratt och mycket flams. Så visst har jag jobbat mycket och visst gick helgen fort, men ibland kan det väl vara värt det? Tack Susanne och Maria för en kul och lärorik helg! :)

Jag har gjort ett grattiskort till en vän som fyllde 40 häromdagen.

Lite suddigt men med blixt så blev det bara spegling i fotot och jag hann inte scanna så detta är väl bättre än inget. :)

Jag vann ju en kort-tävling på Scraproom nyligen. Jag har nu fått vinsten hemskickad och det var tre superfina stämplar. Det ska bli kul att använda dem, har några idéer i huvudet, ska bara få tid och ork att prova att få ner dem på papper oxå....


På jobbet rullade allt på som vanligt. Jag jämförde ett par klasser idag, bara sådär litegrann ur huvudet. Vilken otrolig skillnad det kan vara. Okej, jag har den ena klassen i biologi och den andra i kemi, men vilken skillnad på bemötande det är. Vilken skillnad det är på mig och mitt välmående när jag slutar dessa lektioner. Jag måste lära mig att må bra....typ..... eller vad man ska säga. Vissa klasser tar mer energi än andra, eller är det kanske enstaka elever som gör det....

Idag hade jag chans att lösa mitt ena Vita Stenen uppdrag. Men jag misslyckades. Jag fick inget foto på den söte mannen..... Det är inte alltid som det känns naturligt att dra fram telefonen och ta en bild... Men oj så söt han är denne filur. Har väl haft uppdraget i ett halvår och inte lyckats, men mitt andra uppdrag kommer jag lyckas med den här månaden, det är jag säker på! :)

Snart flyttar det hem en kattunge till mig. En grå och vit kanske? Eller en röd-vit-grå-svart? Blev erbjuden kattunge som är 7,5veckor bara, känns löjligt ungt om man säger så..... Men gud vad jag vill ha en katt igen. Jag tror T har rätt, det kan bli en Fritz som flyttar hem till mig.

Dagens plus: Att vi hade det så fnissigt kul i bilen
Dagens minus: Tröttheten
Dagens fundering: Hur ska jag kunna lyckas med Uppdrag 1?



Kommentarer
Karin

Vad kul med en kattunge!Du ska inte ha en hona då? Det är väl mest hankatter som vandrar iväg...Förstår att du vill ha en katt igen. Det kändes så otroligt tomt när vi var utan!

2008-09-09 @ 09:57:24
URL: http://karinsvarldar.blogg.se/
Gunvor

Tack för rapporten från Göteborg. Jag önskar jag varit där

Kram, Gunvor

2008-09-09 @ 19:20:02
URL: http://gunvors.blogg.se/
Sara - SaGam

trevligt att träffa dig i helgen agneta. härligt att läsa din rapport!

2008-09-10 @ 18:56:46
URL: http://sagam.blogg.se/
lenislenis

Grattis till uppdraget!

Tyckte jag såg dig i gbg men fick inte möjlighet att säga hej... (annat drog o jag var för lat). Mkt kul du köpt!

Kika in i min blogg ;-)

2008-09-12 @ 02:09:02
URL: http://lenislenis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0