Vem äter upp tiden?

Jag förstår inte ritkigt hur fort tiden går, men dagarna rinner mellan fingrarna och veckorna rusar vidare.

Nu har iaf Fritz flyttat hem till mig. Första dygnet var han vettskrämd och satt och tryckte mellan badkaret och fronten på badkaret. Han var inte alls nöjd med tillvaron. Efter att ha dragit fram badkaret och tvingat fram honom så har allt fungerat bra. Okej han kissade i sängen en gång men har efter det fattat vad det där med kattlåda är. Nu är han världens keligaste katt.


Här ligger han på Annas mage och njuter att bli gosad med. Så tillbringar han sina dagar, inte hos Anna iofs, men att bli gosad med. :)

Jag har dock kommit på något jag inte har saknat...

Japp, kattsand i hela sängen. Han hoppar nästan alltid upp i sängen direkt efter att ha varit på lådan och det blir en massa kattsand som följer med. Men det spelar ingen roll när han ligger hos mig och spinner.



Vad mer har hänt? Jag har löst ett av mina vita-stenen-uppdrag. Här är bildbeviset

Jag försöker inte ens förklara för det är så konstigt och så olikt mig att det aldrig kan bli bra :)

Det vita-stenen-uppdrag jag har kvar är skitsvårt att lösa. Jag försöker ofta men det blir bara konstiga foton. Min mobiltelefon är inte snabb nog att fota kan man väl säga. Hur lätt är det att ta ett porträttfoto i smyg?

Jag har inte pysslat så himlans mycket senaste tiden. Det har inte riktigt hunnits med på något sätt, det är alltid något annat som dyker upp.... Imorgon ska jag dock ha julkortskurs på Mazzarin och det ska bli superkul. Det ser jag verkligen fram emot. Att åka till jobbet på onsdagmorgon lockar dock mindre...

Dagens plus: Mailet med de goda nyheterna
Dagens minus: Jobbiga elever
Dagens fundering: Kan man typ gå i ide?


Kommentarer
Linda med barnaskaran

Hejsan!



Jag undrar det också.. vem äter upp tiden?! Och kan man köpa mer någonstans?



Jag tror att jag skönjer innehållet i bild nummer tre men jag får nog låta det vara osagt. Trots allt. ler



Vad tråkigt att du har besvärliga elever! Du vet var jag finns ifall du behöver... Just nu är jag ingen flitig brevskrivare, men några rader via emailen mäktar jag med.



Ja, förstås - brev kommer snart! Eller.. ganska snart i alla fall. :-)



Ta hand om dig!



Kram

Linda

2008-10-07 @ 22:33:11
Elisa

Du ser! Kissemiss kom fram, och blev "som folk"! Gäller bara att vänta... Men det var nog bra att du tog bort fronten så han fick hjälp att bli mer nyfiken!

2008-10-08 @ 07:42:07
URL: http://www.elwa.se/galleri
Annelie

Även jag undrar vem som äter upp tiden. För det säger bara svosch så är det kväll igen.



Söt misse! Jag är klart avundsjuk. Men skulle vi ha en kissekatt här hemma så skulle vi köpa slut på alla apoteks Clarityn tyvärr.



Ska du till Karlstadmässan? Vi åker på söndagen.



KRAM

2008-10-09 @ 10:30:10
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Annelie

Ja då ska jag komma fram för både Hej och shopping. Är så nyfiken på din kladdkriteteknik. Hur gör man? Ska du kanske visa upp den där eller kan jag få en snabbkurs via rymden?



Öronmärk gärna en Cuttlebug snowflake embossing die åt mig.



Kram

2008-10-10 @ 14:38:20
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Christine

Du kan få ta hur många porträttfoton av mig du vill!!!!

2008-10-13 @ 17:46:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0