Äntligen har jag fått lite pyssel gjort :)

Det har varit lite öken på pysselfronten men nu har jag en del att visa upp. Har fått lite gjort i helgen och lite har legat och väntat på att få visa upp sig på Mazzarins blogg.

Jag hade ju kurs på Mazzarin i tisdags och det var så klart jättekul. Jag gillar verkligen att ha kurser. Det är roligt att kunna inspirera andra men det bästa är att jag själv blir inspirerad av kursdeltagarna. Härligt när det funkar åt båda hållen.

Det var alltså julkort som skulle göras på kursen och jag har snappat upp en teknik med kladdkritor (som tydligen heter oljepastellkritor nu för tiden) från Splitcoaststampers. Jag har gjort en hel del kort med den tekniken och fler kommer det bli. (om du ska prova, glöm inte att spraya med fixativ, det finns en anledning att kladdkritor heter just KLADDkritor...)


Här är det ett blått kort (som synes) där jag har använt snöflinge-dien från cuttlebug och embossat med och sedan blå kladdkrita. Kan tala om att jag även gjort kort där jag har använt mig av olika nyanser på krita vilket blir väldigt fint. Visar det strax :) Text-stämpeln är från Inkido och är fäst på 3d-kuddar. Ett grått sammetsband som är det gosigaste man kan tänka sig och självklart, pricken över i:t, glitterlim runt kanten.


Här blev det ett kort med gröna nyanser.


Här blev det lite grönt och rött istället. Den här dien med järneken är så otroligt fin och det kommer nog bli en del julkort med hjälp av den på olika sätt i år. Embossade kanterna med guld. Hur mycket mer jul kan det bli? :)


På kursen så funderade jag vidare på den här tekniken och efter att ha bestämt mig för att göra ett lila julkort (äntligen är lila modernt hos fler än mig och min mamma :) ) och använt mig av samma teknik så embossade jag med silver ovanpå. Det blev nog lite mycket embossing på kortet, men jag har ju lärt mig något av det iaf. Kommer nog göra fler försök. Använde lite fina pärlor på kortet oxå. Jag tycker att man ska hålla isär olika pyssel-genrer utan amn ska blanda dem hejvilt, det brukar bli lite roligare då.

Jag har gjort ett tomtekort oxå, hittade en beskrivning på nätet och modifierade den så att den passade till de dies jag hade hemma :)


Sedan har jag även gjort kort som inte har med jultema att göra alls. Jag var bara 'tvungen' att prova nya stämplar. Jag har en del kvar att prova och jag ska prova dem, jag ska bara.....


Här har jag använt stämplar från Stampsmith, Forma Hantverk, Paperbag och Inkywings. Man mår bra av att blanda :) Jag köpte ju några fotostämplar på mässan och jag måste använda dem, det blir ju så fint. Har stämplat ansitket med StazOn dyna, och det är nog det som jag tycker funkar bäst med fotostämplar. Så nu behöver jag väl fler färger? Kanske kan det bli något att införskaffa på mässan i Karlstad 25-26 oktober.

Vad mer har hänt senaste tiden? Fritz växer och mår bra. Okej att han inte klättrar i gardinerna, men han tror att mina krukväxter är kattmat. Det gör mig vansinnig. Så han har ätit av bladen på en Saint Paula och han tycker att de andra är rätt roliga att bita av blad på oxå. Nu har han valt ut sovplats oxå. Han sover på ena kudden i min säng och jag sover på den andra. Vi tycker det är mysigt att sova tillsammans. :) Han har redan gått och lagt sig för kvällen och verkar tycka att även jag borde sova nu.


Idag har jag varit i Kristinehamn på födelsedagskalas. Man ska fira att ens kompisar blir äldre. Det är alltid trevligt att träffas. Så tyckte vi att vi borde träffas och pyssla tillsammans någon dag, men att hitta en dag som passar i kalendern känns inte som det enklaste direkt. Varför är det alltid så mycket på gång när man är vuxen. Vore det enklare att vara barn på nytt. Hmmm, näe...jag är inte en av de där typerna som längtar tillbaka i mitt liv. Trots allt har jag det bra just nu. Visst, om jag kunde ändra på ett par småsaker så skulle jag göra det, men på det stora hela är det ju bra. Det finns alltid de som har det värre. :)

Men nu börjar det bli dax att göra Fritzen sällskap.

Dagens plus: MSN är intressant just nu :)
Dagens minus: Omkullkastade planer (vill inte ha det så fler gånger....)
Dagens fundering: Kommer jag hinna göra det jobb imorgon som jag glömde kvar på jobbet?


Kommentarer
Ylwa

Läckra kort!! Och vilken vacker röd kisse du har hemma - har ngra jag oxå.

//Y

2008-10-12 @ 23:39:38
URL: http://missylwa.blogspot.com
Ulrika

Kanonfina julkort! Vilket roligt sätt att använda embossingfoldrarna på ...

2008-10-12 @ 23:44:54
URL: http://ullespyssel.blogspot.com/
Anonym

Åh vad fina!

Diggar speciellt den med tomten! :)

Riktigt kul!

2008-10-13 @ 00:02:34
URL: http://www.the80sme.com
Mill@n

Jättefina kort!! Jag gillar detaljen med pärlor på band, den idén kommer jag nog att låna. Riktigt stiligt!!

2008-10-13 @ 08:01:55
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Jaana

Lila är alltid modernt hos mig med, minsann ! :-)

Du är en riktig idéspruta...Tack så mycket för alla tips du ger !

2008-10-13 @ 11:17:47
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/
Gunvor

Wow - vilken kreativitet! Tack för inspiration och "ögongodis"!

Kram, Gunvor

2008-10-13 @ 11:57:13
URL: http://gunvors.blogg.se/
JezzzA

Så snygga kort!

2008-10-13 @ 12:40:29
URL: http://jezzzaslillascrapsida.blogspot.com/
Annelie

Så läckert! Hade jag bott närmare dig hade jag gått på dina kurser i ett nafs! Nu ska jag svischa in till splitcoaststamper och kika på den där kladdkritetekniken.

Alltid kul att testa lite nytt.



Kram

2008-10-13 @ 18:31:58
URL: http://www.tigerfamiljen.se
BellaMios

WOW!!



Så annorlunda och så läckert!



Tack för inspirationen.

2008-10-14 @ 08:59:00
URL: http://bellamios.blogspot.com/
MalinZ

Vad kreativ du är. Superläckert nu måste man ju köpa lite nya embossing dies : )

2008-10-14 @ 09:50:35
URL: http://malinscrappar.blogg.se/
mariem

åh! ursnygga kort!!

2008-10-14 @ 17:17:13
URL: http://mariesgalleri.blogspot.com
Sara - SaGam

nu vet jag hur jag ska använda alla de embossingdiesen jag ännu inte använt! och kladdiga kritor då...

2008-10-14 @ 18:35:59
URL: http://sagam.blogg.se/
Lena b e

Vad mycket fint det fanns att se här! Kissen är jättesöt! Jag har själv 3 st. Att han biter av bladen på blommorna kan bero på att han behöver rensa magen, men det kan vara lek & bus också. Det är iaf. min erfarenhet när det gäller katter.

2008-12-06 @ 19:52:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0