J*kla skitdag

Vissa dagar är såna bara. De är skruttiga mest hela tiden. (Men inte hela tiden förstås.....) Det började nog redan igår... Kom glad i hågen (eller nåja, jag kom iaf) till jobbet och fick veta att det hade brunnit i mitt arbetsrum. Inte på min arbetsplats, men det var ju lite sot överallt. Men det kom en saneringsfirma och gjorde rent överallt, det var ju perfekt. De tog ju till och med all spindelväv :) Nu är det bara den otäcka lukten som ska bort. Det är dock tråkigt att elementet som brann är borta, för nu har vi 15 grader på vårt arbetsrum. I kallaste laget må jag säga!

Nåja, till dagens härligheter! Lämnade in bilen för att det skulle fixas med bromsarna. En kompis har kollat på bilen och förvarnade om att det behövdes bytas ett bromsok fram och att det var dyrt. Dyrt är dåligt eftersom jag ska betala avgassystemet som byttes för ett par veckor sedan. När jag hämtade bilen i eftermiddag säger H som varit med och fixat med bilen 'Ja det blir nog inte några julklappar i år i alla fall. Men gå in och prata med R, han sitter därinne'. Jag trodde han skojade lite med mig, han brukar liksom göra det..... R sa ungefär samma sak.... De hade mycket riktigt bromsoket, men även alla fyra bromsskivorna, lite nya belägg behödes oxå. 'Vad kostar detta då', mumlade jag fram. R bläddrade i papperena och sa 'oket kostar 1200, skivorna 520 kronor styck och belägg fram 230 och belägg....' 'DET RÄCKER', väste jag fram. Jag frågade inte om priserna var med eller utan moms. Jag vill inte ens tänka tanken. R sa att räkningen ska inte vara betald förrän i januari. Vad är det för tröst? Det är ju inte precis som så att pengarna flödar vid den tiden. Snacka om att få snåla nu vid jul och allt. TJOHEJ!

Idag hade jag besök på min mattelektion av en kurskompis. Hon jobbar på förskolan och har hand om ålderskategorin 0-6år. Hon förfasade sig över att mina elever var stökigare än hennes, och då har jag hälften så många.... Säger det något om eleverna? Säger det något om mig?

På jobbigt är det för övrigt rätt kaosartat. Det funkar bra för mig, men jag har kollegor som går på knäna, och det uppdagas att fler och fler mår dåligt och jag försöker ta på mig mer jobb och stötta upp där jag kan. Jag får tacksamhet och en stjärna i himlen för det, och det är ju alltid trevligt. Jag vet att jag kan räkna med stöd den gång jag behöver det, men det är ändå jobbiga situationer att ta tag i. Det tar på krafterna.....är det inte jullov snart?

Nog med tråk! I helgen som var så var mina föräldrar på besök. Det var jättetrevligt att träffa dem. Inte ens snarkningar störde mig! Vi umgicks, var på stan och ikea och hade det mysigt. De brukar ju alltid komma uopp helgen vid första advent, men i år passade inte det. Så vi kunde ju inte åka på de sedvanliga julmarknaderna....vet inte om jag ska åka själv på sådant nästa helg, eller om jag bara ska skita i det.....vi får väl se. Det var skönt med lite föräldra-mys. :)

På tal om föräldramys. Nu för tiden finns det en liten Hannes som jag följer via en blogg, Hannes blogg. Det är Anna och Mattias som fått sin efterlängtade son. Han ser ju så söt och gosig ut det lilla pyret och jag vill ju bara krama och gosa och mysa med lilltrollet. Men jag får vänta till jul när de kommer till Karlstad för att hälsa på. Ska försöka synka att vara i Karlstad då jag oxå :) Jag har iaf skickat kort och paket till honom. Kortet ser ut som följer


Det är ett riktigt glittrigt kort på riktigt. Men jag kan ju förklara. Texten samt blomman är glittermålade. Fötterna är embossade med icicle (genomskinligt med glitter alltså...), garnet är brunt metallic och det sitter faktiskt en blingsten i blomman på texten. Turkost och brunt funkar väldigt bra i mina ögon :)

Med kortet skickade jag lite kläder, planen var att skicka med turkost och brunt, men det hittade jag inget.....så det fick vara. Det blev väl mottaget och jag pratade med Anna i telefon igår. Det käns konstigt att bara prata i telefon och itne träffas och dricka te och slappa lite. Men men, de kanske flyttar tillbaka (inte troligt, men ändå) eller jag kanske flyttar (inte troligt, men ändå...)

Jag har även gjort ett ATC i ATC-utmaningen jag antog för hundrafemtio år sedan. Detta ATC har temat värme, och det som värmer mig just nu är god kopp te (helst ginger-lime).

Tyvärr börjar teet ta slut och jag har inte sett det någonstans här i Karlstad. Men man kan ju beställa via internet, men ändå liksom :) Har druckit det mycket nu när jag har varit riktigt förkyld, men det släpper aldrig.....halsen är fortfarande raspig, men efter helgen kanske jag är frisk. Kanske är det dumt att spela badminton när man har feber? Kanske blir man inte friskare av det?

Man blir visst friskare av att sova, det ska jag försöka med. Nattis nattis!

Dagens plus: M (en av alla M :) )
Dagens minus: Bilen. (JAG VET, ma måste ha bra bromsar, men ändååååååååååå)
Dagens fundering: Vad menade han med att säga så?


Kommentarer
Nilla

Hej, ja vila hjälper nog bäst och en varm kopp tea, hoppas du hittar rätt. Ser att du gör ATC, snyggt, söker efter svenska bloggar med atc. Bor i Malaysia och här är det väldigt populärt just nu. Titta gärna in i min blog så får du några smakprov. Krya på dig! Nilla

2008-11-26 @ 12:03:05
URL: http://liveitscrapit.blogspot.com
Gunvor

Usch, trist med bilskrällen när det kostar skjortan! Jag ska kolla efter ditt te i affärerna i Gävle och Rimbo - hittar jag det lovar jag att köpa ett förråd åt dig!

Kram, Gunvor

2008-11-26 @ 17:08:05
URL: http://gunvors.blogg.se/
VeronikaP

Bilar är bara ett enda stor elände! Ett dyrt sådant!! Vi fick byta kamrem för en månad sedan och det kostade många nollor bakom ettan.



Kul att få se dina skapelser igen!! Snygga kort och ATC!! Jag börjar gilla turkost........ :-)

2008-11-26 @ 22:47:34
URL: http://veronikap.blogg.se/
Anna

Usch, hemska jag är så självupptagen (eller Hannes-upptagen) med "min" egen blogg så jag har inte varit och kikat in i din blogg på gôrlänge! Tack snälla snälla för det fina kortet och de fina kläderna! (Jag tackar här också så finns det på pränt lixom :-)) Vad härligt det var att se ett nytaget kort på dig. Saknar dig!! Nu måste jag läsa vidare i din blogg och se vad som hänt i ditt liv! Kram!

2008-12-11 @ 19:49:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0