Fördelsedagskalas

Det är alltid trevligt med en födelsedagsfest sådär mitt i veckan, ännu bättre är det ju när man är ledig dagen efter. :) Det var en väldigt tervlig fest och jag fick lära känna nya människor. Nya roliga människor är bra tycker jag.

Jag gjorde en liten tagbok till födelsedagsbarnet. Som vanligt var jag ute i sista minuten så jag hann inte scanna allt när det var klart... Men såhär ser det ut det som blev

image635
Här är då framsidan. Först så har jag duttat färg (rosa och orange) från Brilliance och sedan embossat den med paisley till CB. Texten är Lucy till qk.

image636
Insidan har jag gjort med såna svarta plastmallar. Lagt på dem och sedan sprayat distress blandat mde perefct pearls (det skimrar alltså på ritkigt...) sedan har jag duttat med distressdynorna aged mahogny och dust concord runt mallarna. Tog sedan bort mallarna och duttade det med vintage photo och peeled paint på det vita. Embossade texten med pearl. Texten är en tim holtz-stämpel (tror jag...)

image637
Här var jag tvungen att prova en ny teknik för mig. Siffrorna i bakgrunden är embossade med pearlEP. Sedan tog jag distressdynor i olika färger och tryckte på ett sådant bakplåtspapper av plast (som man akn ha i evighet....vad de nu heter... afasi? jag? :) )Jag sprayade med vatten och sedan la jag tagen på och färgen fick sugas upp. Blåste den torr och gjorde om färgningen tills jag belv nöjd. Texten är rubons och runt på kanten är det pearl-dabber som skimrar urfint.

image638
Ville berätta lite för födelsedagsbarnet vad jag uppskattar hos henne. Bakgrunden är gjord med distressdynan Scattered straw och sedan har jag stämplat tim holtz-sirlen med samma dyna och med peeled paint. Sedan är det diverse stämplar i olika färger. Stora chipboard-bokstäver med guld akrylfärg.

image639
Stämplar från Cherry Pie och Invoke Arts.

Det var allt jag scannade, jag gjorde en baksida (lika som framsidan, men utan text) och en tag där jag skrev grattis och lite sådär.  Det blev även en tag med lite mönstrat papper och stämplar, men den glömde jag scanna..... tokigt. Jag gjorde två hål i den smala kanten och satte ihop med två ringar. Sedan var det dax att ge bort den.

Idag är det alltså 1 maj. Jag har inga planer på att gå ut och vifta med röda flaggor, men jag har tänkt mig att gå ut och gå så jag får ihop min 7000steg idag, jag vägrar hamna under 7000 i vår tävling! :) Annars har jag inga planer för dagen. På lördag tror jag att jag kommer cybercroppa ihop med några kompisar, det vore superkul. Det är tydligen Internationella Scrapbooking-dagen då. Inte för att jag scrappar, men det finns säkert några stämpeltävlingar oxå...

Dagens plus: Jag är ledig
Dagens minus: Det regnar
Dagens fundering: Ska jag orka städa idag?


Kommentarer
Gunvor

Så läckert Agneta!

Kram, Gunvor
(som bara viftar mentalt med de röda fanorna idag)

2008-05-01 @ 11:57:35
URL: http://gunvors.blogg.se
SasSa

Jättesnyggt! Kul med de olika teknikerna. Finns ju hur många som helst att prova. Tack för inspirationen!
Kram SasSa

2008-05-01 @ 12:27:20
URL: http://www.sawila.blogspot.com/
Petra/Paradise

sjukt läcker tagbok!!! :)
kramis Petra

2008-05-01 @ 12:43:48
URL: http://paradises.blogg.se
Åsa/asamia

Vilken läcker!!!!

2008-05-01 @ 19:16:04
URL: http://asamia.blogg.se
Ingrid - Inola

Jag gillar din tagbok skarpt! Vilken rolig idé och jag är säker på att födelsedagsbarnet blev jätteglad. Ha en riktigt skön helg - härligt med lite extra ledighet.

2008-05-01 @ 19:55:50
URL: http://inola.blogg.se
ulrika_m

Så läcker tagbook! Jag vill också ha en kompis som du! :)

2008-05-01 @ 20:34:14
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Helena landstoken

Jätteläcker. Jag önskar jag hade tid att pyssla lite..........städar mest bara scraprummet nu för tiden .....skratt
Hälsningar
Helena

2008-05-03 @ 13:43:58
Chruss

Oj, vad läckert!!!!!!

2008-05-05 @ 19:58:22
URL: http://chruss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0