EFIT - men ändå inte....

Det är EFIT-dag idag men min dag är så tråkig att den knappt är värd att nämna....eller hur man ska säga.

Jag började storstilat att ta kort när jag vaknade.

image655
Sixten ligger och vräker sig i sängen.

Sedan var det dax att åka till jobbet, sedan var jag på jobbet och jag kan inte fota där direkt. Jag har nu börjat sy en väska och gör det tillsammans med min klass (några av dem iaf) när de har slöjd. Eftersom jag inte träffar klassen i helklass gäller det att passa på. Så här fotade en elev mig när jag klipper till bitar till fodret till min väska.

image656

Började sy lite idag oxå, men det blev rätt uselt, så jag fick sprätta och göra bättre nästa gång istället.

Sedan var det dags att jobba lite till och sedan åka hem. Inget värt att fota med andra ord. Sedan när jag väl kom hem så går jag mellan tvättstugan och mitt hemliga projekt. Jag kan inte visa det hemliga projektet för det är något som jag ska ge bort och det kan tänkas att mottagaren kollar i denna blogg. Som om typ en månad eller så så ska jag visa. Men jag kan avslöja att jag har börjat SCRAPPA. Ja, vem kunde tro det? Det är kul, men svårt, jag har inte ritkigt fått upp blicken för det.....men snart kanske.

Nu måste jag leta foton, jag har ett perfekt foto i åtanke men jag måste hitta negativet så jag kan framkalla det (ja, så gammalt kort är det :) )

Så hur kul är det att se kort från min tvättstuga? Därför blir det inga EFIT-kort denna gång......sorry :)

Nu ska jag fortsätta att hemlighets-fnula....

Dagens plus: Söta pojkar överallt
Dagens minus: Att vissa får veta men andra inte, värdelöst
Dagens fundering: Jag har köpt yoghurt med jordgubb, lakrits, vanilj-smak. Äter man den med müsli eller utan?


Kommentarer
sanna

Hur läcker är inte Sixten på den bilden då???
Kram Sanna

2008-05-12 @ 21:24:28
URL: http://toksannas.blogspot.com
Mattias

Vilket jobb va... Stå där och klippa och klistra lite, leka med barnen på syslöjden... och så undrar du varför vi it-killar tjänar mera... *fniss*

2008-05-12 @ 23:28:47
Anna Smid

När jag var för att handla igår så fick jag syn på den yoghurten oxå. Vågade dock inte köpa, lät lite halvskum i smaken. Så skriv gärna och berätta om den...

2008-05-13 @ 05:16:26
URL: http://www.smid.zoomin.se
Annelie

Har smakat den yoghurten och den var överaskande god! Jag drack min ur ett glas... utan musli.

Ursnyggt tyg till väskan. Ser fram emot bild på resultatet.

Även det hemliga projektet är jag sklart nyfiken på.

2008-05-13 @ 15:58:42
URL: http://www.tigerfamiljen.se
VeronikaP

Vad roligt att få se några bilder iallafall! Jag blir så sugen på att sy jag också... Jag köpte tyg för en månad sedan och band till en axelrem, men längre än så kom jag inte... Det ska bli spännande att få se din väska! Snyggt tyg är det iallafall!!

Spännande med ditt scrappande!!

2008-05-13 @ 21:26:50
URL: http://veronikap.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0