...Det är allt som behövs för att tina upp en frusen säl...

Idag kändes det nästan som om sommaren var här och hälsade på. Det är grönt och fåglarna kvittrar och det är dagar som denna som jag älskar Sverige. Jag har redan glömt januari och februari och till viss del mars som bara är mörka, jobbiga och trista.

Igår var det dags för lite cybercroppar runtom i cybervärlden. Jag, Lena och Helen träffades hemma hos Maria och vi pysslade i tio timmar. Inte i sträck, för vi käkade och fikade oxå, men det blev många timmar. Jag fick ihop fyra kort så jag är väldigt nöjd. Fick även en hel del idéer och väldigt trevligt sällskap. De lyckades oxå rädda min dag, jag glömde ju alla mina stämpledynor hemma men jag fick låna det de hade och det blev så bra så. Jag kunde nämligen välja på 1. Åka hem och hämta dem eller 2. Gnälla om det hela dagen. Jag valde 2., till allas glädje. Vem tycker inte om gnälliga människor?

image640
Här har vi Maria-Therese som sitter med sitt tävlingskit och gör en LO.

image641
Helen gav sig i kast med ett annat tävlingskit och gjorde ett kort.

image642
Lena chockar med ett par handklovar....hmmm......man kanske skulle köpt ett par ;)

image644
Samuel var mest med för att bli gosad med och bli pussad på.

image643
Lena fick sitta och greja med robocraften och den som behövde hjälp fick underhålla Samuel. Här fick Maria gosa lite i soffan.

När klockan var runt 22 så packade jag mina grejer för att åka hem från en heldag i Kristinehamn. Det första jag tänkte på var att det faktiskt inte var becksvart ute. Man såg lite ljusa skiftningar på himlen. Underbart, eller Wunderbaum eller vad man nu vill säga. Det finns hopp om livet!

Vad fick jag då gjort? Detta är korten jag har fått till
image645
Här är ett brunt kort med stämpel från Stampsmith. Har använt lite grungboard oxå, kuliga grejer det där..... det kommer mer längre fram i framtiden :)

image646
Ett kort där stommen skulle vara vit och man fick inte använda några mönstrade eller färgade papper. Stämpeln är från Stampsmith och målad med adirondacks akrylfärger. Texten är från Lilla Pappersbutiken, cirkeln från Reprint och prick-cirklarna är från Stampendous. Fjärilen är bara stor och glittrig :)

image647
Det här är det jag åstadkom med mitt stämplekit. Jag hade en annan tanke först, men det bidde inte så (som så många andra gånger.... :) )

image648
Här är ett blomkort (Tack Lena för att du fixade till det med Robocraften) Stämplen är från Lostcoast och är målad med adirondacks akrylfärger.

Det enda som var riktigt uselt med denna dag var ju mina steg. Gå 7 000steg, skulle inte tro det..... knappt hälften blev det, men på fredagen slog jag mitt eget rekord och hamnade över 20 000 steg. Så mitt snitt är fortfarande bra!

Jag har även gjort ett kort och skickat till en kompis som fyller år
image649
Något av en favorit i repris...... Det där med band är inte så tokigt, om man bara kommer ihåg dem. :)

Idag är det då söndag och jag var tvungen att ut och gå en sväng. Fick med mig Anna och vi traskade på en bra bit, tyvärr fick ju min stegräknare spel och räknade inte alla stegen. Men jag tror vi fixade det bra ändå. Det var soligt och skönt, fåglarna kvittrade och vi kunde till och med sitta på en parkbänk i solen och njuta lite. Några alkisar blev oxå glada när vi kom och sa glatt 'Tjena tjejer (fast så där sluddrigt som bara fulla männiksor kan). SKÅL!' Vi skålade oxå och blev nästan onyktra av deras utandningsångor....

Senare på dagen åkte vi hem till Jan och Linda på lite födelseadgskalas.
image650
Linda, Alex och Jan sitter i solen och har det gott.

image651
Isa väntar på att få lite isglass att mumsa i sig.

image652
Mattias och Anna satt och mumsade glass, precis som vi andra.

Härligt att sitta i solen och njuta. Som vanligt lyckades jag bränna mig lite sådär lagom. Mn visst är det snyggt att vara (lite lätt ill-) röd i urringnignen? :)

Jag har bestämt mig för att försöka fota lite mer (för vilken gång i ordningen???). Jag har ju en liten plan på att scrappa ett litet album till mig själv och jag vill få med viktiga och oviktiga saker. Vill ha minnen kvar när allt är på väg att förändras.

Dagens plus: Att umgås med mina vänner
Dagens minus: Att helgen redan är slut.....
Dagens fundering: Kan du inte skicka fler sms, jag behöver dem verkligen nu!?!


Kommentarer
Karin

Ni verkade ha haft en trevlig dag i Kristinehamn. Fina kort blev det gjorda också. Gillade tidningspapperkortet. Snyggt! Oj,oj, 20 000 steg på en dag! Då kunde du med gott samvete ta det lugnt på lördagen.

2008-05-05 @ 00:31:48
URL: http://karinsvarldar.blogg.se/
Lena

Va, har du haft en heldag i Krhmn utan min vetskap :) Luring..

2008-05-05 @ 10:23:09
URL: http://lenabor.blogspot.com
Annelie

Blev urförtjust i kortet med Marilyn. Läckert med såna fotostämlar minsann.

Ser ut som att du hade en trevlig heldag.

2008-05-05 @ 17:40:40
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Gunvor

Vilka läckra kort Agneta! Blomkortet med stämpeln från Lostcoast är min favorit och stämpeln hamnade på min önskelista.
Och visst är textstämpeln på första kortet i min blogg en av Tim Holtz för Stampers Anonymous.

Kram, Gunvor

2008-05-05 @ 19:46:11
URL: http://gunvors.blogg.se
Marianne

Oj, vad mycket du hade fått till på din blogg. Och gjort mycket fint också. Såg att ni hade det trevligt när ni pysslade.Va kul det är med kort. Tänker som du, jag måste ta mer kort!

2008-05-05 @ 22:09:41
VeronikaP

Åååh, vilka fina kort du har gjort!! De blir favoriter allihop!!
Det är alltid kul att träffas och pyssla tillsammans!! Kom med en onsdag, vettja!! :-)

2008-05-05 @ 22:43:00
URL: http://veronikap.blogg.se
Eva-Lena

Låter som en kanon helg!

2008-05-06 @ 07:38:32
URL: http://www.evalena.blogg.se
ulrika_m

Jösses så produktiv du har varit! Vad mysigt det låter med scrapträff, det kanske man ska försöka ordna till någon CC! Ditt vita kort och blomkortet gillar jag alldeles särskilt mycket! Tusen tack för din söta kommentar i min blogg! :)

2008-05-06 @ 19:33:50
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Chruss

Vad mysigt du har haft det Agneta!!!
Underbara kort och foton!

2008-05-07 @ 19:43:56
URL: http://chruss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0