Äckliga fästingar

Det är hur många som helst! De är hur äckliga som helst. I år har jag även sett något jag inte sett förut, att det sitter små fästingar och suger blod från de stora fästingarna. Vilka gamar! Jag plockar på Sixten iaf, som en tok. Försöker känna igenom honom varje kväll, men e är lätta att missa, men nu har jag plockat av honom fem stycken, eller sex för det var två i ett par eller vad man säger... Funderar på fästingmedel, men det skrämmer lite. Kan det verkligen vara bra?

Idag har skolan haft besök från Säffleoperan. Det var Jonas Remeika (känd från Smala Sussie) och så Åsa (vad hon nu hette i efternamn...) som var där för att prata om manligt och kvinnligt i klassen. Jag och Jonas (min Jonas alltså...) var oxå med och lekte, så nu har jag ett stort blåmärke på ryggen. Så tokigt. Halkade omkull och slog ryggen i en stolssits. Det är synd om mig! Men det gick över fort när både Jonas och Åsa berömde både klassen och mig och Jonas. Tänk så glad man blir för lite beröm.

Tänk så glad man kan bli för att läsa att en elev skriver 'Agneta är en skitbra lärare. Snäll och lätt att prata med och hon får till och med kemilektionerna att bli roliga. Hon är klart ballast.'

Dagens plus: Träffa M (som är så läcker att man bara vill ta av sig byxorna, eller hur var det du sa Christine?)
Dagens minus: Att mina åsikter om hur NO-salar (framförallt kemisal) ska utformas inte tas på allvar. Vem är experten? Jag som utbildad och som undervisar i ämnet, en ex-militär eller en arkitekt? Jag ger upp!
Dagens fundering: Blir det date i helgen?


Kommentarer
Linda med barnaskarna

Hejsan!

Date i helgen? Det väcker en väääldig nyfikenhet hos mig. ;-) Jag hoppas givetvis på en avrapportering! Och vad det gäller fästingar så kan jag bara hålla med (finns det någon som INTE gör det?) - superläskiga djur!

Kram
Linda

2008-05-21 @ 21:04:47
URL: http://barnaskaran.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0