Var det verkligen såhär det skulle bli?

Varför kan det inte bli som jag har tänkt? Det är mycket som strular just nu, först och främst strular det med bilen. Det blev ombesiktning på den och så fixade jag till det enligt protokollet och åkte på ombesiktning, vad hände då?

Jag tycker inte det är så himla svårtmed höger och vänster, höger = goddaghanden. Det kan man ha som regel. Jag kan i och för sig tycka att det är svårt att veta vad som är höger och vänster på en bil. Det som är höger när jag sitter i bilen är ju vänster när jag står framför den. Konstigt det där! Jag har då lärt mig att man alltid pratar om körriktningens höger och vänster.

Om man nu jobbar på bilbesiktningen, borde man då inte veta det där med höger och vänster och hur det funkar med en bil? Jag besiktade min fina lilla pärla och fick anmärkning på spindelleden på vänster sida. Den var lite glapp och behövde bytas. Okej, tänkte jag, det får jag fixa. Jag lämnade in bilen, fick det bytt. Allt var frid och fröjd.

Vad hände på ombesiktningen? Han hissar upp bilen och den hoppar från sida till sida, som den ska göra. Han lyser upp vid hjulet och säger 'FAAAAAAAAAAN' och ropar till sig den andra snubben. De pratar, svär och suckar. Jag anar så klart oråd. Han kommer fram till mig och säger 'Duuuuuuuu, den där spindelleden som du har bytt..... Det är fel i protokollet, det är ju högersidan som är dålig.....' Så nu har jag bytt båda spindellederna och hoppas att vänstern var så pass dålig att den oxå behövde bytas. Besiktningen är dock hyvens killar och jag behöver inte betala nästa gång jag kommer dit. Verkstaden ville dock ha betalt för båda reparationerna. Lagom skojigt!

Igår fick vi veta LIIIIIIIIIIIIITE mer om vad som kommer hända på jobbet nästa termin. Det stora hemska har nu hänt. S måste byta skola. Jag blir kvar. Hur ska jag klara mig nu då? Nya frågor som dykt upp i hjärnan är
Vem ska jag dela klass med nu?
Vilka ämnen kommer jag undervisa i?
Vem kommer jag ha som rektor?
Kommer jag ha ett arbetsrum?
Vill jag jobba kvar eller ska jag försöka byta skola?

Det är tur att det snart är lov! Då ska jag bena i saker och ting och försöka komma på lite lösningar på saker och ting.

Jag har gjort några små kort till kollegor som fylelr år. Jag är en sådan där som är med i 'trivselkassan' på jobbet och jag tycker alltid det är kul att uppmärksamma födelsedagar, även om de inte är jämna. Så jag har gjort såna här kort med lite spillpapper. Hoppas det blir uppskattat. Det är ett dubbelt kort som man ställer på arbetsplatsen är min plan.
image590

Nu ska jag börja planera packningen inför påsk. Kan jag planera för mycket mån tro? :)

Dagens plus: Solsken
Dagens minus: Planer som gick i stöpet
Dagens fundering: Varför törs bara jag kör om en polisbil som kör i 80km/h?


Kommentarer
Gunvor

Tack för din snälla kommentar i min blogg!
Svar på din fundering: för att du inte lider av samma "snutnoja" som t ex jag själv. Vad det beror på kan vi ju ta om/när vi ses någon gång ;)
Jag håller tummarna för att allt utvecklar sig så bra det kan i den nuvarande situationen.
Kram, Gunvor

2008-03-18 @ 19:10:06
URL: http://gunvors.blogg.se
Anna Smid

Låter som en jobbig situation på jobbet och jag hoppas allt ordnar sig på ett eller annat sätt! Ibland behöver man verkligen få säga ifrån! Jobbar ju oxå som lärare och för ca 2 månader orkade jag liksom inte tiga längre utan sökte andra jobb och tog ett snack med rektorn. Resultatet blev av rektorn "vaknade till" och nu är det lite omorganisation på gång (positiv sådan enligt min mening, dock inte alla andra kollegor...).
Håller tummarna för dig!
/Anna

2008-03-19 @ 05:35:16
URL: http://www.smid.zoomin.se
Linda med barnaskaran

Hej!

Som det heter; en olycka kommer sällan ensam.. :o( Vilket skräp - tycker att de som har besiktigat bilen borde kompensera dig för deras misstag. Riktigt dåligt! Och jag förstår att det känns oroligt med framtiden när det är turbulent på jobbet - hoppas att det snart löser sig till det bästa. Du vet var jag finns om du behöver..

Kram
Linda

2008-03-19 @ 15:15:13
URL: http://bloggen.blogsome.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0