Vackraste ordet just nu

SOMMARLOV

Det är det bästa just nu,  jag skiter i att det är mulet och renget hänger i luften. Jag skiter i att jag hade tvättstuga klockan 07.00 idag. Jag skiter i att Sixten skriker och vill gå ut, även om han har utegångsförbud just nu. Allt det kan jag stå ut med, för nu har jag sommarlov.

I vanliga fall så känns det bara bra att lämna Säffle när det är dags för sommarlov. Men i år kändes det mest konstigt och lite jobbigt. Det konstiga för att jag inte kommer tillbaka till samma skola till hösten, jag kommer tillbaka till kaos (tippar jag på iaf). Det jobbiga för att jag inte packat ihop kemisalen. Jag vet inte vad som ska slängas, tas med, säljas, magasineras. Är nu orolig för att det inte kommer se likadant ut i salen när jag kommer tillbaka...

Att säga hejdå till kollegor är oxå konstigt och lite jobbigt, man vet ju inte vilka som är kvar till hösten. Det är väldigt svajjigt allting. Det är anställningsintervjuer och ändrade planer till höger och vänster.

Men nu är det SOMMARLOV. Jag packar väskan med böcker och solskyddsfaktor och åker hemhem. Ska slappa och slöa och glömma jobbet (är min plan). Jag ska skriva brev oxå, det finns en del att göra.

Men nu ska jag ner till tvättstugan igen, snart är allt klart.

Dagens plus: SOMMARLOV
Dagens minus: Jag var trött när klockan ringde
Dagens fundering: Vad ska jag packa?


Kommentarer
Linda med barnaskaran

Hejsan!



Det låter ljuvligt med SOMMARLOV och givetvis hoppas jag på att ett brev dimper ner så småningom. :-) (Ja, hela världen kretsar kring mig.. s)



Jobbigt att det är så rörigt på ditt arbete, men jag hoppas att förändringarna bara blir positiva.



Ha en härlig Midsommar!



Kram

Linda

2008-06-18 @ 15:52:14
URL: http://barnaskaran.wordpress.com
Cerebellum

Tuuuuuusen tack. Beställde genast. Gäller ju att ta avtryck medans de frtfarande är små, händerna :-D

2008-06-19 @ 18:03:48
VeronikaP

Ha en jättebra midsommar!!

2008-06-19 @ 22:14:37
URL: http://veronikap.blogg.se/
Heléne

Ha ett gott, glatt och härligt långt sommarlov!!

2008-06-22 @ 23:25:03
Annelie

Jajjamensan. På lördag åker jag till Leksand. Ska försöka knåpa ihop en namnbricka tills dess också. Peta på mig om du ser mig! :-)

2008-06-26 @ 19:57:35
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Henningmathilde

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2009-05-20 @ 10:12:49
URL: http://henningmathilde.myblog.es


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0