Så var den dagen här....

Idag är det onsdag, en tillsynes vanlig onsdag, men helt ovanlig i mitt liv. Idag har det varit skolavslutning i Säffle (även om jag jobbar en vecka till...). Jag har fått visa upp min fina bonnabränna (men det finns någon som har det värre, eller hur A? ;) ) och min sönderbrända näsa. Den liksom sprack sönder igår. Det var inga blåsor på den men helt plötsligt så hade det lossnat två stora hudbitar och det vätskade en hel del. Under fanns inte ny hud direkt utan det blev som sår. Idag har de blivit mörkröda, ser lite konstigt ut. När ska jag lära mig att man inte ska snåla på solskyddsfaktor? Det har inte funkat på de senaste 8 åren iaf....

Nåja, idag var vi tre klassföreståndare som stod för att ta farväl av klassen. Jag är den enda som blir kvar till hösten. Både S och J försvinner, även om jag hoppas på att J tackar ja till att bli kvar på skolan. Kanske kan man fixitrixa honom kvar i klassen oxå. Får sätta in operation övertalning tror jag bestämt. Naturligtvis blev det tårar för min del. Att skiljas från S känns jättejobbigt, han har varit en stor del av mitt liv de senaste åren. Jag insåg där jag stod att det blev väldigt jobbigt att skiljas från J oxå. Båda supergrabbarna på en gång. BLÄ! Men men, det kommer att bli bra, jag kommer att överleva men jag kommer att sakna dem, men jag räknar kallt med att träffa dem ändå.

J blev glad för sin whiskey och S blev glad för sitt scrappade album. Jag kommer visa albumet här snart, typ i helgen ska jag lägga ut allt jag har gjort, 20 LO i 8x8 blev det totalt, jag som trodde jag skulle få svårt att få ihop 10 :) Tänk vad man kommer igång bara man börjar. Själv fick jag vin och örhängen, så jag är superduper nöjd. Jättefina verkligen och med lite tanke bakom.

Jag fick i uppdrag att göra ett par tack-kort oxå, som tur var hade jag några kvar sedan tidigare men jag gjorde ett par nya, det blev dessa.






De blev uppskattade och det känns alltid kul. Nu ska jag sätta mig och göra ett till en kollega som fyller 40år, eller var det 30 vi sa ;)

Fick beställning på ett kort till en man som fyller 50 år och tycker om whiskey. Det blev ett kort gjort i all hast och det blev nog kanske inte så fint som jag hade hoppats på, men jag hoppas att mottagaren blir glad, det är ju viktigare än att jag är nöjd, eller?



Nu ska jag sätta mig och pyssla en stund, behöver varva ner lite.

Dagens plus: SOMMARLOV
Dagens minus: Den ömma näsan och blåsorna UNDER fötterna
Dagens fundering: När kommer det rätta tillfället?


Kommentarer
Gunvor

Vilka jättefina kort Agneta! Ha ett skönt sommarlov och köp en creme med hög solskyddsfaktor på apoteket till näsan.

Kram, Gunvor

2008-06-12 @ 12:32:32
URL: http://gunvors.blogg.se/
Elisa

Grattis till sommarlovet! Och - du vet vad jag tycker om att bränna sig...

2008-06-12 @ 21:35:13
URL: http://www.elwa.se/galleri
Annelie

DAgs att börja tänka på det där med solskydd kanske ;-)



Föll handlöst för jordgubbskortet. URSNYGGT!!



Plockade med mig en utmaning som fanns lite längre bak här inne. Gjorde min med foton.



Trevlig helg!

2008-06-13 @ 11:00:25
URL: http://www.tigerfamiljen.se
LottaRos

Imorgon är det dags på Scrapizbloggen! Första inlägget, nummer två kommer nästa vecka!

Tack för all inspiration!

2008-06-13 @ 19:27:24
URL: http://scraptokig.blogspot.com
Ami

Hmm....jo, det finns de som har det värre. Undra bara vem? Det finns många som börjar på A. fniss

2008-06-14 @ 13:35:42
Jakobmathilda

Great site. Good info

2009-09-22 @ 12:02:10
URL: http://jakobmathilda.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0