Kan man få för mycket förvaring?

Har senaste tiden tyckt att mitt arbetsrum/pysselrum har varit löjligt stökigt och har insett att det beror på att jag inte har tillräckligt med förvaringsmöjlighet. Men nu tror jag att jag har löst det problemet. Nu ser mitt rum ut såhär


Nu får jag plats med massor av stämplar och jag har även planer på att fixa till så att jag kan ha glitterlimmen hängandes i möbeln oxå. Ska bara mäta och klura lite först. Jag är väldigt nöjd i alla fall. Har insett att arbetsrummet krymper och pysselrummet växer......

I lördags var jag och Diane i Leksand på Papperskraft. Det var jättekul att hon ville följa med, det är ju alltid roligare att åka tillsammans. Tyvärr såg vi inte Brad Pitt på vår Roadtrip, inte ens Björn Skifs stod i skogen och väntade på oss. Men men, vad gör det egentligen? Väl framme i Leksand så vaknade köplusten till liv. Jag köpte 5 stazon-dynor. De är ju helt underbara att jobba med, varför har jag inte fattat det förrän nu? Köpte även en hel del stämplar, från Pysselmyran och Inkywings. Tyvärr glömde jag att köpa EZ, men det fixar jag imorgon är min plan. Köpte lite glimmermist och dewdrops. Det var 'bara' 8 affärer där, men vi tillbringade ändå 3 timmar där. Då kände vi oss båda 'klara' med mässan. Nu i efterhand är det vissa grejer som jag ångrar att jag inte köpte, men det går ju att beställa på nätet kanske? :)
Sedan träffade jag Riitta oxå, för att byta ATC med henne. Hon hade 96 från Finland med sig och jag hade 96 (nästan) från Sverige med mig och wow vilka fina ATC det var. (Jag har även sniffat in på ett par finska bloggar, men min finska är ruskigt dålig. Jag tog hjälp av google översättningssida, det funkar hyfsat bra. Vissa meningar blir helt galna och i vissa meningar finns finska ord kvar, men man förstår i stora drag iaf.

Jag har nu insett att jag har glömt att scanna mina ATC-bidrag till swappen. Men det berodde nog på att jag hade en skitbra plan i huvudet som jag började jobba efter. Allt fungerade superbra tills jag började stämpla. Jag vet inte vad som hände, men jag började med att göra bakgrundsstämplen i svart, och det förstörde hela huvudmotivet.....så jag fick slänga och göra om. Lagom kul när man sitter där i sista minuten....

Nu när jag fått lite mer ordning i mitt pysselrum (imorgon räknar jag med att det ska vara helt färdigstädat) så är jag otroligt pysselsugen. Me jag har inte hunnit få så mycket ur händerna ändå. Men ett kort som jag har gjort är detta.

Det är faktsikt finare i verkligeheten. Det är ett svartkort, och sedan är det en turkos ruta på det. Det andra är alcoincad aluminumfolie. Det blänker fint och är lila, turkos och gult. Nu syns ju det skitdåligt på bilden här. Varför kan man inte scanna och det blir som på riktigt? Eller beror det på att min scanner är lite skruttig? Stämpeln är från inkywings och målad med distresser (inte alls så flammig i ansiktet och på halsen som det ser ut som...), sedan 3d-lackad och lite pärlor på vingarna. Texten är Frankie (qk). Sedan ett par blommor oxå.

Alcoincade mer aluminiumfolie och det användes till några ATC som har skickats ut i världen.

Har ett litet projekt som ligger på tork nu, det får jag visa upp längre fram. Men jag känner ett stort sug efter pyssel så jag hoppas på pysselträff snart. :)

Vad har mer hänt? Jag har klipt mig, 10 cm rakt av bara. Madde frågade 'Törs du vara djärv och klippa såhär mycket?' Jag har ju haft betydligt kortare hår än såhär, så :) Jag är jättenöjd iaf. Färgade til det oxå, men det syns inte så stor skillnad.

Igår var K här med lilla E (och stora E). Lilla E skrek mest och tyckte inte alls om mig, stora E skrek inte så han tyckte nog bättre om mig :) Det var iaf jättekul att träffa K igen. Saknar henne massor. Tänk så mycket tokroligt vi har gjort tillsammans. Räknar med att träffa henne mer i sommar iaf, tydligen kan jag lika gärna åka åt hennes håll som hon åker åt mitt. :) Det som var bra med detta besök var att jag av en slump (före besöket) fick se den otroligt söte mannen. Varför ser jag inte honom oftare? Hmmmm, kanske går det lösa nu när jag är ledig? :)

Idag har jag varit på stan och kollat runt. Hamnade på Panduro där det var rea, så jag köpte ett gäng bazziller till halva priset. Eftersom de i vanliga fall är dyra med sina papper så brukar jag inte köpa där, men idag passade jag på. De reade ut Corduroy, och den strukturen är jag löjligt svag för. Så det passade perfekt. Köpte lite knappar och lite chipboard oxå, 50% gillar jag :)

Idag har jag oxå tagit tag i något som ajg inte velat göra förut. I förrgår kom Sixten in med en massa fästingar på sig (så klart....) jag plockade väl typ 7 på halsen när jag hittade en vid ögat. Precis vid kanten på ögonlocket, ner mot ögat. Var inte direkt sugen på att plocka den. Var lite orolig att skada ögat på honom. Så då tog jag til fegis-lösningen, jag smsade till J och bad om hjälp. Men den elake J har kommit på en lösning på mina problem. Han säger att han inte har tid, vilket resulterar i att jag gör det själv för jag har inget val... Kanske är den elake J istället den smarte J. Näe.....det vill jag aldrig erkänna ;). Igår kom Sixten in med ett par nya fästingar, den jag inte ville plocka den här gången satt i rumpan på honom, precis bredvid...hålet. Men idag på morgonen tog jag mod till mig, oj vad Sixten skrek när jag tog den vid ögat. Jag försökt hålla emot skinenr så gott det gick, men hur lätt är det då? I ren chock så tog jag den i rumpan oxå. SMÄCK! Jag fixar allt! Än har Sixten inte behagat att komma in, så än vet jag inte var dagens fästingar sitter. Men det kan väl inte gärna bli värre?

Dagens plus: Jag har börjat skriva brev.
Dagens minus: Jag träffade inte den söte mannen.
Dagens fundering: Vågar jag hoppas?


Kommentarer
Mattias

[citat]I ren chock så tog jag den i rumpan oxå.[/citat]



Du vet, en sån mening...

2008-07-01 @ 07:15:46
Tina

Så himlans häftigt med foliet.

Trodde inte det skulle torka ordentligt på folie , kanske skulle prova detta nu då !

2008-07-01 @ 07:36:29
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Annelie

Vilken häftig förvaringsmöbel! Klart avundsjuk.

Men eftersom jag packar ihop hela pysselrummet minst 1 gång i månaden så skulle jag nog sucka och pusta om alla papper låg på olika hyllor, men när man hemmapysslar så.. Fantastiskt! Jag skulle vilja ha en enkel rullvagn för mappar, men det är så svårt att hitta.



Kram

2008-07-01 @ 07:59:40
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Louise (vbg)

Vilket härligt rum. Där skulle jag gärna vilja bo :) Går det inte att ge katter fästingsmedel?? Så du (och katten) slipper alla fästingar? Till hunden fungerar det jättebra. Härligt kort. Skulle oxå gärna vilja åka till Leksand...kanske nästa år :) Kramiz

2008-07-01 @ 19:33:14
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Ingrid - Inola

Kul att ses på mässan! Jag åkte också dit med tanken att "jag behöver ingenting", men konstigt nog kom jag hem med lite smått och gott ändå. Gillar dina fina hyllor, jag är väldigt svag för fiffig förvaring. Organisation av pysselrummet är en ständigt pågående process här hemma, är alltid på jakt efter den ultimata lösningen på mina förvaringsproblem. Vad fint det var att alcoinka på aluminiumfolie, det har jag aldrig testat. Nu är det punchinella som gäller för min del, fick med mig ett gäng olika färger från Leksand. Ha det gott!

2008-07-02 @ 18:09:52
URL: http://inola.blogg.se/
Tesa

Wow, vilken förvaring! Tack för ditt fina kort :o)

2008-07-03 @ 10:03:12
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Sara - SaGam

gillar dina hyllor skarpt. ordning och reda och struktur på tillvaron är något som passar mig perfekt. tänk om man hade kommit över ett gäng gamla förvaringsmöbler- vilken lycka!

ha det gott,

sara

2008-07-03 @ 22:41:16
URL: http://sagam.blogg.se/
Wildärtan

Oj vilka hyllor! Nu har jag nåt att prata med maken om:-)

2008-07-04 @ 10:26:19
URL: http://wilderth.blogspot.com/
Gunvor

Var hittar du dina läckra förvaringsmöbler?! Jag är grön av avundsjuka!

När det gäller fästingar så håller jag med dig - de är urläskiga! Här finns massor och hunden Frontline-ar vi regelbundet, men jag själv då???? GAH!



Kram, Gunvor

2008-07-05 @ 08:53:04
URL: http://gunvors.blogg.se/
Mia_Malmö

Vilken underbar möbel! Jag älskar sådana men har inte haft turen att hitta en.

Fint kort och läckert med aluminiumfolien! Jag testade också det en gång men ditt blev snyggare. Nu kör jag mest med metalltejp, det blir inte lika prassligt :-)

2008-07-05 @ 11:31:39
URL: http://ingerinspirerar.blogspot.com/
Annelie

Har lämnat en award åt dig i min blogg som tack för all inspiration du ger mig!



Hoppas du får en trevlig söndag!

Kram

2008-07-06 @ 07:50:49
URL: http://www.tigerfamiljen.se
TesaB

Hehe, jag har också tänkt ge dig en liten utmärkelse. Som tack för att jag får smita in här och se en massa snyggt och som för det mesta INTE lämnar kommentar... Ska försöka bli bättre på det känner jag nu när jag skriver det. Låter liksom inte bra. Hmmm.



Och foliekortet är hur läckert som helst!



2008-07-06 @ 21:44:34
URL: http://www.tesasscrap.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0