I år var det ingen som sa DET

Då var midsommar över och förbi. I år var det solsken på dagen, men regn på kvällen. Knott var det hela dagen. VÄRDELÖST! Myggspiraler funkar bra mot både knott och mygg, men det luktar äckligt. Tråkigt när det ryker så mycket när man ska äta. Bara brorsan som tycker det luktar gott....

Vilken mening var det då jag slapp höra detta år 'Ja, nu blir det bara mörkare'. Det var ingen som yttrade dessa klassiska ord, vilket var riktigt skönt. Varför inte bara njuta av att det är ljust? I år blev det heelr ingen midsommarstång eftersom regnet kom på eftermiddagen, det gjorde väl inget det heller.... :)

Har nu varit i mina föräldrars sommarstuga i en vecka. Gud vad skönt! Gud vad jag behövde det! Efter att ha varit helt uppe i varv så var urskogen rätta platsen att vara på. Ingen dator, ingen täckning på mobilen (i stort sett), inget jobbrelaterat. Bara skog och natur och familjen (vilken iofs kan vara påfrestande oxå...)


Här är lillebror och storebror i pyjamas. Snart dax att sova.


Det var även ett litet monster på besök. Varför är det så roligt att försöka ta foto på sig själv? Det blir ju liksom aldrig bra....


Jag och brorsan och brosbarnet var iväg och fiskade. Inte en endaste fisk ville äta mask, bulle, bröd eller deg. Vilka kräsna firrar. Gustav var dock övertygad om att fiskarna var på andra sidan sjön och inte såg maten som vi slängde i...


Flötet guppade fint i vågorna men försvann tyvärr inte under ytan.


Gustav tröttnade raskt på fiskandet och efter att bullen var uppäten hittade han på lite nya gångstilar. Här en av de minst bekväma. Men visst ser han nöjd ut? :)


Sixten spenderade dagarna sovandes på mammas säng. Jag och Gustav tassade ibland upp med lite kattgodis och händerna fulla med klapp och gos. Något vi alla tre var nöjda med.

Vad gjorde vi mer som inte hamnat på bild? Vi var i Kisa och hälsade på släkten efter ett något förvirrat telefonsamtal. Vi brukar ju försöka träffas ett par gånger om året och det är ungefär så ofta det brukar bli. Tyvärr.

Jag och mamma och pappa åkte även iväg på en liten tripp ut i Östergötland. Vi stannade till vid Bergs slussar och fikade och tittade på slussning så klart, vi åkte till Brunneby Gårdsbutik och köpte lite saft och sylt och såna grejer och till sist hamnade vi på Cloetta i Ljungsbro och handlade godis.

Jag var oxå i Tranås och hälsade på hos L och M som var nyförlovade. Härligt med kärlek! Det var även kul att få höra skvaller, det händer lite grejer i Tranås.

Sedan har jag använt tid till att läsa. Har läst tre böcker i veckan och det är så otroligt avkopplande. Det blev två bra och en mindre bra. De två bra var Sjöjungfrun (som jag iofs har några sidor kvar i) och  Sällsamma utbrott av kärlek. Sjöjungrun är ju en Läckberg-bok och visst är den bra. Men kanske börjar jag tröttna lite på stilen, kanske vore det trevligt om något nytt spännande hände.... Det är inte den bästa Läckberg-boken, men den är lättläst och det är trevlig avkoppling. "Sällsamma utbrott av kärlek "är en bok som jag råkade få, kan man väl säga. Den är skriven på ett annorlunda sätt som tilltalade mig. Den tredje boken var Smuts. Jag tyckte iofs att den var väldigt bra, men den kändes lite förutsägbar på något sätt. Men jag rekommenderar alla tre böckerna för den som är sugen på att läsa lite sommar. Ska ge mig i kast med fler böcker som ligger och väntar på att bli lästa. Har ter böcker av Stephen Booth som väntar, det kan bli spännande och bra.

Imorgon är det dax att gå och klippa sig. Vet inte riktigt vad det ska bli, men det får väl Madde bestämma helt enkelt, det är ju hennes jobb :) En hjulinställning på bilen vore på sin plats, och storstädningen i arbetsrummet är ett måste. Vi kan väl se imorgon vad som blir gjort.

På lördag är det dax att åka till Leksand på Papperskraft. Det ska bli jätteskoj! Dels att få träffa lite kompisar men även att få klämma och titta på pysselgrejer. Det är väl inget som jag MÅSTE ha, men det finne en hel del grejer på VILL HA-listan. Om du oxå ska till Leksand på lördagen och ser mig där, ryck mig gärna i armen och säg hej. Jag är rätt dålig på att se folk, så....

Dagens plus: Att vara hemma igen
Dagens minus: Att vara hemma igen
Dagens fundering: Vore inte Stockholm kul på semestern?


Kommentarer
Annelie

Självklart ska jag rycka i dig om jag ser dig. Vår plan är att komma dit vid 12 och sen stanna tills det stänger innan vi åker hem igen.



Stockholm är både mysigt och kul som semesterställe. Finns massor att se och göra... Partisk? Jag? ler

2008-06-26 @ 23:42:23
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Carro

Vilken skön ledighet du verkar ha haft. Det är nyttigt för både kropp och själ att varva ner ordentligt ibland. Tyvärr blir det väl för sällan man gör det, iaf jag.



Hajjade till när jag läste att du varit i Kisa. Där är ju jag uppvuxen och mina föräldrar och lillebror och massor med andra släktingar bor där! Coolt. Kanske har vi någon gemensam bekant?! s

Bergs slussar är fint och Cloetta är gott! s



Leksand here we come! Samma resmål har vi denna helg. =) Maken och jag åker redan i morgon för att passa på att få en egen helg utan barn. Mysigt med både barnfri helg och mässa på samma gång. =)

Ha det så gott så kanske vi ses i Leksand.

2008-06-27 @ 01:21:50
URL: http://camile.blogg.se/
VeronikaP

Ha en härlig resa till Leksand! Hade hoppats på att åka dit i år, men en 40-årsfest kom ivägen! Inte fy skam det iofs, men mässan i Leksand är något särskilt!!

KÖr försiktigt!!

2008-06-27 @ 10:03:58
URL: http://veronikap.blogg.se/
Gunvor

Ha det så kul i Leksand. Dessvärre har det kommit annat i vägen för mig. Men kommer du till Stockholm i sommar få du höra av dig!

Kram, Gunvor

2008-06-27 @ 21:10:37
URL: http://gunvors.blogg.se/
Annelie

Halloj!

Ser fram emot att få se bild på vad du köpte. Jag kom hem glad i själen och pank S Precis som det ska vara efter en mässa.

Det var jätteroligt att krocka och byta några ord lajv.

Kram

2008-06-29 @ 21:53:05
URL: http://www.tigerfamiljen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0