Sommarkatt

Jag tror Sixten VILL vara en sommarkatt. Nu har han varit borta i två veckor och verkar trivas med det. Ingen i närheten har sett röken av honom. Jag fattar inte var han håller hus. Får väl se när han dyker upp denna gången, kanske till hösten? Verkar som om han trivs med att vara sommarkatt.... Jag borde inte skaffat mig ett husdjur som klarar sig så bra utan mig...

Idag har det varit urtristväder. Mulet och blåst i massor. För att roa mig då så har jag sorterat i mina pappershögar. Det är spilpapperet som har fått sig en urplockning och bättre sortering. Jag måste bli bättre på att använda allt gammalt papper som ligger. Så jag har börjat på ett par kort. Alltid något.

Har gjort två ATC idag


Tema Mörker. Man kunde ju ha gjort på en massa olika sätt, men såhär blev det...


Tema Student. Min tid som student var 1993-1999 och jag pluggade vid Karlstads Universitet. Ni ska inte tro att jag drack paraplydrinkar varje dag under alla dessa år, men mer party än så har jag nog inte haft i livet :) Vilka stolliga år....

Nu är det bara 22 ATC kvar....

Idag har jag börjat klura lite på min Stockholmsresa. Kommer åka upp på lördag och sedan stannar jag några dagar. Har egentligen inget planerat, ska bara strosa runt och se mig omkring. Senaste dagarna har jag känt ett litet märkligt sug efter att scrappa, så kameran kommer att åka med och så får vi se om det blir en resa att scrappa eller vad det blir. Naturhistoriska kommer bli besökt. Jag kommer att träffa K, det ska bli otroligt roligt. Sedan får vi väl se vad det blir. Man ska inte bestämma för mycket här i världen (Jag försöker övertala mig själv det iaf )

Imorgon ska jag luncha med Jonas. Den dumstruten ska nu flytta till El Stockholmo och jobba där. Det kommer bli ännu ett avbräck för skolan som jag jobbar på alltså. Vad ska det bli till hösten egentligen?

Dagens plus: Mailkonversationen med quickutz
Dagens minus: Att ingen ville kolla på Morden i Midsomer med mig... ;)
Dagens fundering: Vad ska jag hitta på i Stockholm? (förslag tas tacksamt emot...)


Kommentarer
Gunvor

Besök Skapa Hobby! Där finns det massor du behöver ;)

Tack för kommentaren i min blogg! Jag fnissade åt den eftersom det var precis dom "pippi-orden" jag först tänkte stansa ut och sätta på kortet innan jag valde den självhäftande dekorationen.



Kram, Gunvor

2008-07-16 @ 20:19:31
URL: http://gunvors.blogg.se/
Annelie

Hoppas han kommer hem snart.

Hoppas också att du får en mysig vistelse i den stora staden!

2008-07-18 @ 09:45:20
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Lisa - InkyWings

Håller tummarna för att Sixten vill vara "hemma-katt" snart. JAG hade gärna kollat på morden i midsommer med dig!!! Ville se det men vi hade inte tillgång till nån TV på semestern... suck! Nåja, det är snart en ny vecka...

Ha det gott!

2008-07-19 @ 21:48:21
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Malin

Hejjj! Fick med två stämplar eller ngt liknande med dynan, som plåster på såren för försenad leverans... Nu använder ju inte jag såna här så om du vill kan du få dem! Är det intressant? Du har ju inga sedan tidigare har jag förstått ;-) Maila isåfall din adress till moí så skickar jag dem. Det är såna där urklippta gummigrejjor... en som man kan använda som ram och en som är ngt stilleben tror jag...

2008-07-26 @ 12:32:56
URL: http://zyzter.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0