Det var nystädat...

ett kort tag i min pysselhörna. Efter dagens pyssel så blev det lite...stökigt. Men jag ska städa imorgon bitti på en gång. Alla saker ska hamna på sin plats.

Jag har idag börjat på Hellen och Mojkas ATC-utmaning. Att göra olika 100 olika ATC efter ett inspirationsord. Denna utmaning började i mitten på september 2007 och först idag hamnade jag med. Det finns 35 ord att inspireras av, jag har hunnit göra 2 :)


1. Introduktion - jag tänkte att det var för att jag börjat så sent. Det är distresser som bakgrund, sprayat med vatten. Sedan en bakgrundsstämpel från Cherrypie. Texten är från Forma Hantverk. Klockan är Heidi Swapp, visarna QK.


31. Blommor - En äppelblom från Prickiform. Första gången jag såg den var nyligen på ett ATC jag fick, hade ingen aning om vad det var för märke. Så tittade jag in i Chruss blogg och fick där veta att det var Prickiform, så då var jag tvungen att beställa. Jag hann precis före deras semester. Tur som en tok. Målad med akrylfärger. En liten metallblomma som jag tror 'ska' användas vid smyckestillverkning.

Jag hann även göra ett kort idag. Provade en stämpel som jag köpte på Papperskraft i Leksand. En underbar stämpel, men mycket att måla...

Blir det mer sommar än sådär?

Så har det i dagarna blivit klart att Lilla Pappersbutiken är såld. Den kommer öppna upp igen efter semestern, i samma lokaler men istället heta Pappersarken. Kolla in på sidan och se lite vad det kommer bli, det är mycket spännande på gång. För dig som är klok förstår då att min DT-plats hos Lilla Pappersbutiken avslutas. Jag håller nu på att ta mig en funderare vad jag vill till hösten. Ska inte säga att det står erbjudanden som spön i backen, men vem vet vad det blir. Det räcker inte med att sova på en sådan sak.

Dagens plus: Att umgås med Maria och Lena.
Dagens minus: Min braiga plan var bara en bra plan i mitt huvud.
Dagens fundering: Är jag ovanligt korkad?


Kommentarer
Carola

Jättefina kort!

Gillar hur du har målat cykelbilden.

Vad målar du med?

2008-07-08 @ 23:23:10
URL: http://frejsan.blogg.se/
Gunvor

Härligt somrigt kort och fina ATCs. Var hittar man den utmaningen?



Kram, Gunvor

2008-07-09 @ 09:48:28
URL: http://gunvors.blogg.se/
Eva

Jättefint målat så många små detaljer!

2008-07-09 @ 13:45:13
URL: http://hobbyochhantverk.blogspot.com/
VeronikaP

Superfina ATC´s och ditt kort är härligt fint!! Gillar den stämpeln, varifrån kommer den?



Läste om Lilla Pappersbutiken, det blir spännande...

2008-07-09 @ 21:50:42
URL: http://veronikap.blogg.se/
Marianne

Hej Agneta!

Nu är jag här och kollar. Tack för utmärkelsen på min blogg. Jag kan inte sådant så det blir nog ingen fortsättning från min sida.

Kram

2008-07-11 @ 19:52:27
Chruss

Nope - du är inte korkad! Vad får du det ifrån?

Läckra ATC och kort - tur att du hann handla :-D

2008-07-11 @ 23:33:02
URL: http://chruss.blogg.se/
SannaF

Jätte coola!

2008-07-14 @ 14:12:41
URL: http://sannaf.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0