Musik i mitt liv

Musik är ju det bästa som finns! Här har jag plockat fram 10 favorit-låtar från You Tube. De är inte i någon rangordning, utan mer i den ordning jag hittade dem :) Inser att det är mycket gammal musik, betyder det att jag är gammal eller ligger det något i uttrycket 'Sån här musik görs inte längre'. Shit, jag ÄR gammal! Skulle lätt kunna plcoka fram fler, men...... 10 räcker. :) Lyssna, titta, njut!

1. Nick Cave - Do You Love Me Han har gjort så mycket bra att man blir alldeles varm i magen. Jag har valt Do You Love Me eftersom det är en låt som för med sig många minnen. Jag minns Säffle innan jag visste att Säffle ens fanns, kan man väl säga :)



2. James - Laid De har gjort många bra låtar, men den här är lite speciell, killar i falsettsång gillar väl alla? :)



3. The Cure - Pictures of You Jag behöver väl inte säga något mer än så?



4. Morrisey - First of the Gang to Die Han är bra, har alltid varit bra, men nu är han liksom ännu bättre.



5. Hothouse Flowers - Don't go Lyssnar inte så himla ofta på skivorna längre, men när jag väl gör det tänker jag alltid på en vän i Tranås, ALLTID! Senaste skivan blev dock förstörd i senaste bilkraschen....



6. Lars Winnerbäck - Röda Läppar Låten är så bra att det gör inget att det inte finns någon video.



7. Depeche Mode - Personal Jesus Här kunde jag valt nästan vad som helst, för jag gillar det mesta. Men hela Violator-skivan påminner mig om London och så är ju Dave snygg (som han iofs alltid varit i mina ögon... :) )



8. Stefan Sundström - En Näve Näring Låten jag ville ha med, fanns inte...så....ja, jag gillar den här även om det inte är en Sundström-låt och även om det är en duett :)



9. Fall Out Boy - The Take Over, The Breaks Over Barnen i Säffle har lärt mig att lyssna på något nytt :)


10. Lasse Lindh - En Högerkrok Och Riktigt Blod Inte favoritlåten, men den är bra. Hans skivor spelas flitigt i bilen. Vill höra mer och vill göra det jag lovade honom för 150år sedan. Ska bara få folk att förstå först, men jag är på gång och jag är på väg! :)


Hoppas du orkat hela vägen ner, hoppas att du vill visa musik i din blogg så att jag får veta du lyssnar på, vad du inspireras av, vad som får dig att bli glad och lycklig (för det blir man av musik!)

Dagens plus: Jag har städat i städskåpet
Dagens minus: Jag jobbade inte så mycket idag som jag hade tänkt mig.
Dagens fundering: Varför är min tid värd mindre än någon annans?


Kommentarer
Chruss

Jösses, jag lyssnar ju på stenkakor!!!!
Köpte ölreklamens dubbelcd och har gastat och hoat hela eftermiddagen.....

2008-02-16 @ 00:53:55
URL: http://chruss.blogg.se/
Tagevilja

Nice site, cool background. toni.

2010-05-25 @ 09:12:05
URL: http://tagevilja.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0