Jag överlevde!!!! (och en utmaning)

Nu skulle man kunna tro att jag har gjort något riktigt våghalsigt, typ bungyjump eller gosat med spindlar eller ägnat mig åt streetracing. Men varken det ena, det andra eller det tredje. Allt jag har gjort är att jag har överlevt betygssättningen. Lika hektiskt som vanligt, men i år betydligt svårare med betygen. Det positiva är att jag har fått sätta många höga betyg och de flesta av mina elever har nått målen i mina ämnen. Det känns jätteroligt! Det är väl inte så mycket min förtjänst som det är elevernas, men gud vad jag är glad att slippa alla dessa lappar som måste fyllas i om eleverna inte når målen.

Jag har ju fått tre helt nya nior detta läsår, och det är spännande, roligt, skrämmande och verkligen en utmaning. Det känns dock som om jag har lyckats bra. Jag gillar dem verkligen. Men fick sms i fredags som skrämde mig lite. Vart är världen på väg liksom?

I fredags var jag hemma hos D och H och drack glögg och åt pepparkakor. Åh så trevligt och så lagom jobbigt det var :) Vi borde verkligen träffas oftare, det är vi alltid överens om liksom. Det var skönt att bara hänga lite där när betygen var satta och stressen och pressen rann ur kroppen.

I lördags styrde jag kosan mot Borås. Jag tog en liten omväg och hälsade på hos Mazzarin i Kristinehamn. Tog lite te och bläddrade i tidnignar och utbytte idéer och tankar med Susanne. Det kommer att bli en spännande vår! Väl i Borås träffade jag mina två brorsbarn. Gullungar! Man vill ju bara äta upp dem!

Söndagen var vikt för Liseberg och julbord. Tradition i familjen, det var jättetrevligt, som vanligt.


Idag har det varit en annorlunda dag på jobbet. Luften har gått ur alla på något sätt. Inget vettigt blir gjort... märkligt det där, eller kanske inte. Det har varit en ganska jobbig dag och jag hoppas på en bättre imorgon. En elev i sjuan (helt okänd för mig) sa till mig idag 'Du är den enda tanten här på skolan som har DC-skor på sig. Coolt!' Vaddå tant? Jag frågade honom om detta och han sa snabbt 'Jag menar ju så klart läraren...', men skadan var redan skedd :) Jag är tant....på riktigt.....

Jag jobbar tappert med mina julkort, ska göra ett par till nu på en gång.....de ska ju skickas imorgon...

Och så utmaningen: Gunvor utmanade mig i sin blogg att berätta om julklappar jag önskar mig. Liiiite svårt eftersom vi inte ger de "stora" i släkten julklappar men om jag skulle ha fått julklappar så ...

Reglerna var enkla, lämna ett meddelande hos den som utmanat när utmaningen är utförd. Även att jag i min tur utmanar tre andra bloggar. Jag har valt att utmana SaGam, Veronika och Ami.

Det här önskar jag mig av Jultomten:

3 hårda:
Ny kamera
Prenumeration på Ett Trykk
Smycken

3 mjuka:
Nya vantar
Strumpor
Nya fluffiga kuddar till sängen

3 viktiga
Att släkt och vänner får vara friska och lyckas med sina drömmar
Att jullovet verkligen blir ledighet
Att livet blir lite enklare och lite bättre


Dagens plus: Sista måndagen på jobbet det här året :)
Dagens minus: Jag hann inte allt jag trodde
Dagens fundering: Hur gör man för att inte vara tidsoptimist?


Kommentarer
VeronikaP

Tack, tack, jag antar utmaningen... tror jag!



Mysigt med jul på Liseberg! Kommer ihåg för några år sedan när du avstod... i onödan!

2008-12-17 @ 18:01:46
URL: http://veronikap.blogg.se/
Karin

Skönt när arbetet är klart! Verkade som om du hade en härlig helg! Vill också uppleva jul på Liseberg någon gång.

2008-12-19 @ 19:47:41
URL: http://karinsvarldar.blogg.se/
Lena b e

Å fysse fasen, gosa med spindar är lite väl magstarkt vá? ursh & fy!!! Väldigt vacker bild! från lisseberg?

2008-12-20 @ 16:33:14
URL: http://lenasbloggsida.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0