Jag överlevde det oxå :)

I torsdags var det skolavslutning. Som vi har längtat, både personal och elever. Tyvärr har veckan varit stressig, konstig, jobbig och jag var helt tömd på krafter. Men mina underbara elever fick mig att orka dagen. Det var Volleyboll hela dagen och vår klass gick till kilfinal samt tjejfinal. Vi behöver väl inte säga mer än så?

Efter det tågade vi till kyrkan. En mysig tradition. Man hinenr prata med en massa elever. Det kändes skönt att de nior som varit helt nya för mig denna termin kommer och pratar med mig och berömmer mig. Gud vad jag behöver det vissa dagar.


Så var det dags att dela ut betygen. Det har varit en oerhörd betygshets den här terminen. Jag är helt ovan vid det. Jag har dock inte fått några telefonsamtal som många andra har fått. Men visst, jag blev konfronterad jag med, men det gick riktigt bra. Har haft ett gäng elever som varit hetsiga om de ska få MVG eller VG. De lovade mig ömsom stryk och ömsom kramar. Det kändes bra att de blev nöjda :)

När alla barn var borta från skolan så tog vi fram glöggen och det började med avtackningarna. Sorgligt att de ska sluta, de tär ju väldigt bra folk, men säg det onda som inte har något gott med sig? Mari kommer ju tillbaka efter jul och det ska bli superkul!

Så gick vi och käkade julbord, mums mums mums, efter det så blev det mest vin. I munnen och utanför munnen... Det var en helt underbar fest. Det var längesedan jag hade så otroligt roligt. Vilka härliga människor jag jobbar ihop med.

På fredagen vaknade jag upp av att en okänd kvinna väckte mig och Je. Märkligt. Jag hade sovit för lite och var helt förvirrad. De tre stora färgglada gose-Lejonen som låg i sängen kändes helt främmande. Det kändes bra när jag och Je tassade ner till M och Jo och kröp ner i dubbelsängen allihop. Men dax för frukost och sedan tripp till Karlstad. Jag körde inte bil kan jag ju lova :) Hela fredagen blev omkullkastad, det där med att städa, köpa julklappar och greja försvann in i ett töcken. Jag kom hem sent och behövde sova mer, 4 timmar är för lite nu för tiden :) Kollade på alla foton som togs.... jag säger bara EL HATTO! Suveränt skoj. Tyvärr kan jag ju inte visa några bilder här....

Nåja. Nu är det söndag och nu ska jag hemhem för att fira jul. Det ska bli skönt.

Plus: Trevlig petsonalfest
Minus: Dagen efter
Dagens fundering: Varför blev det sådär nu (igen)? :)


Kommentarer
Anonym

Haha! Ja vilken skum morgon! Men festen var hysteriskt kul iaf!! Vilket radarpar vi är! Puss!

2008-12-22 @ 16:51:38
Marianne

God jul på dig oxå!

Vår sista pysselträff gav mig mersmak. Vi behöver ju inte vänta till januari som var föreslaget.

Vad kul det vore om Rosette kunde/ville komma med. Hon som är urmodern och som vi har att tacka för att vi sammanförda med dig. Vi hörs!

Kram

2008-12-22 @ 17:32:06
Marja

Gott Nytt År!!



Kram Marja

2008-12-31 @ 14:26:00
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0