Lite regn är bara bra

Idag har det varit lite halvdant väder vilket har passat perfekt. Jag har fått en hel del kort gjorda. Jag har till och med lyckats få in ett bidrag till en tävling. Det tillhör inte vanligheterna. Det kortet kan jag inte visa upp ännu dock.


Här har vi ett litet bröllopskort. Det är bara skimriga papper allting, men det syns ju inte i scannern. På det rosa papperet är det stämplat ett hjärta från Octoberstamps. Brudparet är från Reprint.



Här är ett halvklart kort, missade att scanna inna jag gav bort det. Stämplen är från Inkywings och den är målad med akrylfärg och sedan lite 3dlack på diamanten. Sedan så tillkom det namn på brudparet under stämplen.



Här är ett annat kärleks-kort. Hjärtat är från Octoberstamps och det är 3d-lackat. Texten är guldembossad och är från Lilla Pappersbutiken.

Jag har inte fått kärleks-fnatt, bara beställningar :)


Här har jag alcoinkat folie och fäst på ett kort. Stämplarna är från Lilla pappersbutiken. Några små DewDrops här och där och en 3d-lackad fjäril från QK. Min nya die funkar till 99%, till skillnad från den gamla som fungerade till 5%. Härligt att QK skickade mig en ny när jag klagade hos dem.


Här har jag alcoinkat en metallbit som jag sedan embossat med paisley. Det är lite ljusare än sådär så gratulerar-texten syns bättre på riktigt (för den syns knappt alls nu.....).


Här har jag provat min nya bk-die, det är bladen på min tulpan (jag vet att tulpanblad inte ser ut sådär.....). I och för sig är det ju bara halva som får vara med, för annasr blir det kosntigt. Tulpanen är lite chalkad och självklart glitterlimmad :)

Det är vad jag har hunnit med nu, det känns bra, det var ett tag sedan jag fick så mycket gjort. Jag har även präglat i metall, men jag vet inte vad jag ska ha det till riktigt....får klura vidare på det.

Så har jag blivit utmanad att göra ett sådant snurr-kort som alla gör nu för tiden. Så det ska det bli någon dag. Kanske på tisdag när det ska pysslas i Kristinehamn.

Jag har även gjort något mer idag. Jag har stämplat upp alla mina dynor som prov. Herregud vad många olika jag har. Men det är otroligt fiffigt att ha.


Så ser det ut. Jag har sprayat med fixativ över alla oxå så att de inte ska smeta ut sig om det blir lite fuktigt på dem. Så kan jag ju ha dessa att kolla vad som passar bäst till det jag håller på med. Det enda dumma nu är om jag får fler av någon sort och jag inte kan få dem i färgordning, för jag ka ju inte ge mig på att stämpla upp nytt då.....eller? :) Kanske vore det smartare att ha typ som en swatch-grej. Hur gör du? :)

Idag satt jag och kollade runt bland stämplar och grejer och insåg att jag har ett helt ark med clearstamps som jag itne ens använt......skärpning. Det ska jag försöka ändra på imorgon.

Dagens plus: Jag har fått mycket pysslat
Dagens minus: Fortfarande ingen Sixten
Dagens fundering: Hur många konstiga ord finns det egentligen?


Kommentarer
Camilla E

Så läckra kort, Agneta!!!

2008-08-03 @ 21:37:26
URL: http://camillaslillasida.blogspot.com
Elin (Asksvart)

Så många fina kort du gjort. Och din förvaring till glitterlimet var ju oslagbar... Om ja hade haft plats och mera glitterlim kanske jag hade naggat lite på idén.

2008-08-03 @ 21:39:36
URL: http://blueeye.blogg.se/
TesaB

SNYGGT!!!

2008-08-03 @ 21:39:38
URL: http://www.tesasscrap.blogspot.com
VeronikaP

Jättefina kort du har gjort!!

Trist att Sixten fortfarande är borta, hoppas att han är på långsemester bara och njuter av tillvaron för att snart komma hem igen!!

2008-08-04 @ 17:28:24
URL: http://veronikap.blogg.se/
Diane

Oj, vad du har varit produktiv, snygga kort! Tack för senast förresten. Clearstampsset, undrar om det möjligen kan vara samma fjärilar som ligger orörda här;-)Kram

2008-08-04 @ 20:32:04
URL: http://ladydiskapar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0