EFIT - 29 mars 2008

Efter många dagar går det återigen att uppdatera här på blogg.se. Då börjar jag med EFIT-dagen som var i lördags. Jag har ju glömt många dagar, så jag tackar Karin som påminde mig :)

08.30
image594
Vaknade och tittade ut för att se på vilket väder som erbjöds. Grått och rätt trist. Vände mig om och såg istället Sixten som var helt avlsappnad i sängen.
image595

09.30
image596
Kokar te till frukost, mackan är redan klar. Det var ett grönt te 'Mårbackablandning' som var riktigt gott faktiskt.

10.30
image597
Har plockar fram lite pärlor, äntligen kommer jag till skott att göra något. Gjorde ett halsband dagen innan och nu ska det bli ett matchande armband.

11.30
image598
Armbandet är nästan klart. (Nu i efterhand kan jag ju berätta att de 'krulliga rören' skavt sönder både armband och halsband. Vet inte vad jag ska trä dessa på eftersom hålet är så otroligt litet... Jag är på jakt, har du tips så hojta gärna till!

12.30
image599
Sitter och bläddrar i senaste Ett Trykk. Just här har de gjort ett griskort, det tror jag att jag ska prova, jag känner ju en hel del grisar, eller ska jag kalla dem för svin? ;)

13.30
image600
Lunchen. Kycklingsoppa med curry och massor av vatten.

14.30
image601
Har varit på Annas scrapbooking och handlat lite.

15.30
image602
Sorterar i den otroliga röran bland mina stämpeldynor.

16.30
image603
Börjar leka lite med dagens inköp. Hade en så bra plan i huvudet, kan säga att den sket sig rätt rejält, men skam den som ger sig! Jag har nya planer på gång :)

17.30
image604
Fastande i The Sims

18.30
image605
Ska gå hem till Anna och Mattias

19.30
image606
Efter mumsig mat hägrar slapp-soffan :)

20.30
image607
Det serveras efterrätt!

21.30
Dax att dricka te. Jag hade köpt en Teblomma som börjar 'blomma' i vattnet. (Vad som egentligen händer är att bollen vecklar ut sig)
image608
image612
image613
image614
Teet var gott, men det skulle nog ha dragit lite längre än vad vi lät det göra. Men det var iaf värt 12 kronor för dessa 6-7dl te som det blev :)

22.30
image615
Mattias visade sin sönderlekta radiostyra helikopter.

Efter detta kollade vi på film, och då kan man ju inte fota. Sedan traskade jag hem och ställde om klockan och då var klockan så mycket att jag somnade direkt :)

Snart är det dax för EFIT-igen jag ska försöka komma ihåg....


Kommentarer
Annelie

Mycket fint du hade köpt!
Blev klart nyfiken på projektet. Hoppas du visar upp det när det är klart som du ville att det skulle bli.
Den där teblomman tyckte jag såg läskig ut. Skulle den bara simma där som dekoration eller?

Trevlig helg!

2008-04-04 @ 20:33:08
URL: http://www.tigerfamiljen.se
Gunvor

Kul med EFIT-bilder! Är det Vänern man ser genom ditt fönster? Och teblomma verkar ju så häftigt - var får man tag på såna?
Ha en skön helg!
Kram, Gunvor

2008-04-05 @ 15:22:15
URL: http://gunvors.blogg.se
Karin

Du verkar ha haft en mysig dag och kväll.

2008-04-06 @ 01:24:35
URL: http://karinsvarldar.blogg.se/?c=1207436494
Frida

Tips på tråd.
-Stålwire finns i tunnaste tunna.
-Det finns även en tråd som inte går att slita av med muskekraft. Man använder den till att göra tennarbeten på skinn. Fråga i välsorterad handarbetsaffär.
-Fiskelina är annars ett bra tips. Ta en som håller för en gammelgädda.

2008-04-16 @ 20:42:17
URL: http://fejs.se/blogg
Jonasingelin

Congratulations on a job well done. Thanks

2009-10-16 @ 10:21:09
URL: http://jonasingelin.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0