Återigen söndag

Idag har det varit soligt och fint. Det var skönt. Var ute och promenixade lite och letade lite efter Sixten. Kikade bland båtskjulen på andra sidan tjärnet och lockade på honom, men fick aldrig något svar tillbaka. Träffade ett par gubbar och frågade ifall de sett till världens sötaste katt, men det hade de så klart inte. Två veckor.... jag ger upp hoppet mer och mer. Visst jag kikar efter honom och jag ropar på honom varje kväll....men det känns liksom lite hopplöst nu. I fredags la ju ut krokar om en ny katt, ett halvsyskon eller vad det kan tänkas bli till Sixten, vill fortfarande ha en röd katt... Vi får väl se vad det blir. Varje dag jag kommer hem från jobbet så hoppas jag att han ska sitta där och vänta på mig, men han gör ju aldrig det.....

Igår var det lördag och det kändes jobbigt att vakna till en vintervit värld. Men det övergick i regn och vips var det som om det var höst istället. Men vad gjorde det, jag och Christine träffades och fikade och hade trevligt. Rätt skönt att bara slappa lite och kika. På väg hem köpte jag mig ett nytt nagellack (nej, jag behöver inte fler, men jag har hittat ett nytt (för mig) märke som jag gillar skarpt så man kan säga att jag inte hade något val) och tre sorters te. Även te kan man fynda på rea.

Idag har jag även planterat lite blommor och ställt i en kruka vid dörren. Det piggar upp mig och även mina grannar i min trappuppgång. Det är trevligt med blommor och det gläder mig att mina aklejer har kommit upp i mitt lilla land som jag gjort i gräsmattan. Funderar på att maila till hyresvärden och fråga ifall jag får ställa dit en pallkrage istället och ha lite blommor i, eller kryddor, eller både och..... Vore inte det fint? Kolonilott är ju oxå en kul grej, men dyr.

Har även hunnit att fika med J och L. En smaskig kladdig chokladkaka och så hallon till det piggar upp det mesta. Tyvärr har jag huvudet under armen och fick inte med mig grejerna som jag skulle ha med mig så....det får väl bli fika någon mer gång här i veckan.

I veckan (tisdag) startar oxå tävligen 'Våga ta steget' som Säffle Kommun anordnar. Man ska gå minst 7000steg om dagen, så nu äntligen kommer jag ut och rör på fläsket. Det behöver jag!

Fråga-chans-chansen har visst flugit mig ur händerna. Ska jag göra det ändå, på konstiga sätt eller ska jag bara skita i det? Nya tag? Vänta tills i höst och en maffiaboss som kommer in i mitt liv? Vilda planer är oxå bra planer!

Pysslat? Ja, jag har gjort ett par halsband faktiskt, men har glömt och fota dem och nu är det dåligt ljus, det kommer längre fram, jag lovar. Har gjort ett ATC till en swap. Jag hade färgen grön och mitt bidrag ser ut såhär.

image620

Det var just den här fjärilen från Paperbag som jag lottade ut i min blogg förut.

Nu ska jag försöka få till det där kortet som har gett mig typ fem gråa strån. Embossa är inte alltid det lättaste...

Dagens plus: Solsken
Dagens minus: Fortfarande ingen Sixten
Dagens fundering: Varför är pengarna redan slut?


Kommentarer
Ingela

Hejhej!

Tack för din fina ATC i swappen på Stämpelsnack :-)

Håller tummarna för att Sixten dyker upp snart, vet att det kan kännas tröstlöst...vår katt (Kenneth *fniss*) försvann förra våren men dök upp igen som gubben i lådan efter ngn vecka.

Kram Ingela (Astra)

2008-04-13 @ 22:19:09
URL: http://scrappeliscrap.blogg.se
Elisa

Fin ATC! Härligt vårgrön.

2008-04-13 @ 22:25:17
URL: http://www.elwa.se/galleri
Elisa

Fin ATC! Härligt vårgrön.

2008-04-13 @ 22:25:29
URL: http://www.elwa.se/galleri
Heléne

Den där Sixten du... att han inte har pallrat sig hem än :-( Förstår att det känns tungt. Jag ska spana efter en "röding" när jag flåsar runt pölen nästa gång. Så roliga, fina grejer du gjort! Det röda krackelerade ♥ och de vita blommorna på det genomskinliga är väldigt tjusigt :-)

2008-04-13 @ 22:33:46
Heléne

Den där Sixten du... att han inte har pallrat sig hem än :-( Förstår att det känns tungt. Jag ska spana efter en "röding" när jag flåsar runt pölen nästa gång. Så roliga, fina grejer du gjort! Det röda krackelerade ♥ och de vita blommorna på det genomskinliga är väldigt tjusigt :-)

2008-04-13 @ 22:34:02
Gunvor

Tusen tack för stämpeln och det vackra kortet som kom idag!
Sicken Sixten som inte kommit hem till matte än! Jag förstår att du är ledsen och håller tummarna för att han trots allt ska dyka upp. Och skaffar du en lite kissemiss till så kommer han säkert ... så gick det för oss när vi hade en hund som var borta. Nya vovven blev kvar den också ...

Kram, Gunvor

2008-04-15 @ 19:50:58
URL: http://gunvors.blogg.se
Linda med barnaskaran

Hej där!

Jag har inte varit inne och läst på ett tag och därmed missat att Sixten har försvunnit. Gud vad jag lider med dig, tjejen. Sådant är så himla jobbigt. :o( (Har varit ute för det med både Neo och Bonnie) Jag hoppas att det "bara" är så att han har gett sig ut på äventyr, kanske inkluderat en katt-tjej.

Brevsvar är färdigt och kommer snart.

Ta hand om dig,
Kram
Linda

2008-04-17 @ 08:38:33
URL: http://barnaskaran.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0