Vänerträffen

Igår var det mycket på gång. Det var ju EFIT-dag (som det blev noll och inget med) och det var dax för den andra Vänerträffen (som det blev succé med). Jag hade ju med kameran och hade tänkt fota lite iaf, men det blev inte ett enda fotot tagit igår. Är inte det helt galet så säg.... Men det var många andra som fotade och det kommer snatr komma ut foton på www.vanertraffen.se

Jag hann sitta ner några minuter och göra lite grejer igår även om det mest kändes stressigt, men det tyckte nog de flesta :)

Vad gjorde jag igår då? Jo följande

image464
en tändsticksask. Det är vanligt kvistpapper som bakgrund och sedan en järneks-stämpel från Tim Holtz-paket som är grön-chalkad och så lite glitterlim i bären. Bakgrundstexten är från ett bortglömt ställe och God Jul-stämpeln är från Lilla Pappersbutiken. Kanten är chalkad med den röda distress-dynan.

image465

Sedan var det en liten 'fönsterbok' som skulle dekoreras. Papper från BG och stämplarna är från Tim Holtz igen. Har stämplat flickan på OH-plast och gliterlimmat baksidan och sedan fäst över hålet. En kul effekt tyckte jag själv.

image466
Vi fick ju äran att erbjuda sprillans nya hänglar-stämplar på träffen och de ingick i stämplekittet och stämplarna var speciellt framtagna för denna träff. Det var superfina stämplar och roliga att använda. Det blev ett ganska enektl kort för mig och det belv väldigt stressigt på slutet. Lykstolpen är stämplad direkt på kortet och målad med glaze-penna men adirondacks akrylisar i skenet, bakgrunden och figurerna likaså. Texten blev inte bra, jag vill inte ha den där.. men jag visste inte vad jag skulle skriva och den blev klart på sekunden för tävlingen så vad fasen :)

image467
När det gällde skiss-tävlingen så provade jag att göra mitt första genomskinliga kort. Det var skojigt men lite svårt. Min plan var ju att embossa på plasten, men det gick inte alls..... plasten blev helt skrynklig, men det borde funka med plast till laserskrivare...... Får prova.... Stämplarna är från Tim Holtz.

Ja, det är väl lika bra att säga det, jag har köpt nya stämplar från Tim Holtz och de kom hem till mig i fredags :)

Det var detta jag fick gjort på hela dagen. Resten av dagen umgicks jag med trevliga mäniksor, kikade runt i affärerna, shoppade sparsamt, och fixitrixade med lite allt möjligt smått praktiskt. Men vad var det egentligen som gömt sig under diskbänken?

Så jag vill passa på att tacka Veronika, som var med och anordnade detta och till Theresia och Cathrin som hjälpte till att städa och plocka i ordning allt igår kväll, jag vill även tacka affärerna som var där och alla underbara människor som var där och pysslade och gjorde träffen till den succé det faktiskt var.

Idag roade jag mig med att gå till tvättstugan direkt på morgonen. Kändes lagom skojigt när klockan ringde och det var dax att masa sig upp och dra ur sängkläderna...urk. Men nu känns det bra, för nu ska jag gå och lägga mig i rena lakan. :)

Sedan var jag, Anna och Mattias hemma hos P och fikade lite. Det var trevligt. Världens skönaste soffa. En sådan vill jag ha istället för det där rusket som står hemma hos mig nu. Så om jag bara var gjord av pengar så skulle jag slänga ut den och ställa dit en ny. Men nu var det visst vinterdäck som skulle köpas, och det är ju minst lika roligt.....

Dagens plus: Jag har köpt Winnerbäcks nya skiva. Den ska få åka med i bilen och förgylla den obehagligt tidiga morgonen imorgon och resan till Säffle.
Dagens minus: Jag känner mig fortfarande lite krasslig och det har blivit dåligt med träning senaste tiden.
Dagens fundering: Facebook är kanske inte så tokigt ändå?


Kommentarer
Lilla Anna

Tack så mycket för i lördags. Vilka himla coola grejer som du gjorde på träffen.

2007-10-01 @ 00:30:06
URL: http://lillaannapysslar.blogg.se
Cathrin

Hej,hej! Vill bara passa på att säga Tack för en så himla kul träff i lördags(hm,har aldrig varit på någon innan,men detta måste vara den roligaste???)
Synd att det är så länge till nästa ....för det blir väl en igen?Kommer gärna igen!! Ha det bra,kram Cathrin

2007-10-01 @ 15:56:19
URL: http://cathrink.blogg.se
Mattias

Gillade den där Hand i Hand, men du hade glömt ansiktena så jag fixade till det. Kolla min länk på http://3klick.se/hand_i_hand_1191183035.jpg
:D

2007-10-01 @ 19:12:05
URL: http://3klick.se/hand_i_hand_1191183035.jpg
Theresia

Tack Agneta för en jättekul träff! Kanonbra fungerade allting.
Tycker verkligen att du gör superfina saker.
Kollade in förra komentarens redigering, och fick mig ett stort leende på läpparna....(hoppas det är en nära vän).

2007-10-01 @ 20:12:45
URL: http://theresias.blogg.se
Heléne R.

Hej Agneta! Vill också tacka så hemskt mycket för en supertrevlig träff! Ni är värda en stjärna på himlen du & Veronica som ordnar och grejar detta roliga för alla oss andra :-) Bra att du fick pyssla lite du också. Gillar verkligen din lilla bok- tycker "figuren i hålet" är görläcker! Jag är hemskt nyfiken på vad du använder för stämpeldyna som torkar på OH...? Ha det gott & lycka till med hajarna! :-)

2007-10-01 @ 21:51:31
Mattias

Tack tack för den fina kommentaren Theresia. Tycker själv att jag fick till det där sista lilla extra som saknades på bilden.
Det är kanske inte alla som vet det, men jag jobbar rätt mycket med så kallad Crapbooking. ;-)

2007-10-01 @ 22:04:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0