Lite nya kort att visa upp

Har köpt regnbågsdynor på tradera, billigt och bra :) Har inte hunnit leka så mycket med dem ännu, men har gjort ett kort med en av dynorna iaf. (Har nog kladdat ihop färgerna på dynan lite men....så blir det ibland.....intalar jag mig själv)

image443

Den guldembossade swirlen är från Hero Arts och texten är från Inkywings och stolen är från Paperbag Studios. Stolen sitter på 3d-kuddar.  Det är kul med regnbågsdynor, det blir mer framöver.

image444
Här har jag gjort lite av en variant på ett anant kort. Jag använde brun akrylfärg i botten, clearembossade paisley ovanpå och målade sedan över med rosa. När färgen är torr så är det bara att gnugga bort det som är på embossingen. Det enda jag kan tycka är att jag stämplade för glest.... Sedan har jag limmat på lite pärlor. Texten är från Lilla Pappersbutiken och är guldembossad.

image445
Ett grattiskort till Joakim som fyller 40 år och som gilar golf. Använde samma papper som till ett annat kort då jag gilalr dessa papper massor. Stämpeln fick jag av Rosette eftersom det blev lite brådis, hon i sin tur har fått den från Chruss om jag inte missminner mig. Så jag får väl tacka både Chruss och Rosette för detta kort :)

image446
Här har jag använt adirondacks akrylfärger för att göra bakgrunden och sedan har jag stämplat lövet från reprint med två dynor, den ljusa syns knappt.... Sedan har jag textat själv (måste öva lite mer på det där med min handstil tror jag bestämt...). Sprayade över lite fixativ eftersom pennan inte var vattenfast. Så är det lite glitterlim (koppar) och det fick mig att fundera på hur snyggt det nya Cinnamon-glitterlimmet är på riktigt :)

Dagens plus: En hemlis som jag inte kan berätta här :)
Dagens minus: Den där jäkla VV-vågen som visade plus idag. I och för sig bara 0,8 och inte 2,9 som min egen våg tyckte....
Dagens fundering: Varför sitter det en kille i min trappuppgång i flera timmar och läser bibeln???


Kommentarer
Marianne

Jag tycker du ska bjuda in den där killen. Kanske ni har ett och annat att prata om.

2007-09-06 @ 22:11:28
Annika E

Jätteläckra kort! Kramis!

2007-09-06 @ 22:23:28
URL: http://www.mammelooni.blogspot.com
EmmaP

Snygga kort du gjort, blir alltid så inspirerad av dina kort och ditt sätt att använda olika tekniker :)

2007-09-07 @ 09:54:22
URL: http://emmper-2.blogspot.com
SannaF

Mycket fint du gjort!!!
Gillar kortet med stolen massor!

2007-09-07 @ 21:50:22
URL: http://sannaf.blogspot.com
Eva F

Mycket snyggt Agneta. Jag bara älskar stämpeln med stolen, den är så underbar.
Kram Eva

2007-09-08 @ 15:06:30
URL: http://evafre.blogg.se/
Linda med grabbar

Hej!
Man känner sig lite tjatig när man skriver här... *ler* Som vanligt: URfina kort!
Och du? Finner du ut varför det satt en kille i trappan och läste biblen så berätta.. jag undrar också! ;o)
Dina stövlar var verkligen ett kanonfynd - skulle dock själv aldrig våga gå i dem då jag har blivit så superfånig när det kommer till klack på gamla dar.
Ta hand om dig!
Kram
Linda

2007-09-08 @ 22:11:41
URL: http://bloggen.blogsome.com/
Christine

ehh.. han kanske läser till präst?? eller bara är tokreligiös??

2007-09-10 @ 12:56:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0