Hösten är här

...and I like it! Hösten är den bästa årstiden. Färger, solen, regnet, mörkret, myset med en massa goda teer och en massa andra skojiga saker man gör på hösten gör att jag inte alls gråter över att sommaren är slut.

Jag har nu börjat träna på Friskis igen efter ett lååååååååååångt sommaruppehåll. Jag har nu träningsvärk som en gnu och tycker det stramar och drar överallt. Frågan är om man då ska vila sig i form eller om man ska träna mer för att mjuka upp de redan stela musklerna. Jag har iaf årskort på Friskis nu och jag är ju för snål för att inte träna och det är väl en bra sporre bara det. Så har vi ju kommit igång med badmintonen igen, det är skojigt värre.

Jag har även använt några av de mörka kvällarna till att göra ett och annat kort. Det är oxå en grej som jag tycker är bra med hösten. Ska göra ett kort till min brorsdotter som fyller på torsdag. Borde ju köpa en present oxå, hmmm......jag har inte ens någon bra idé..... typiskt.

Jag kan ju iaf visa de kort jag har gjort
image447
Det mönstrade papperet har egentligen ett superfint kopparmönster som glänser, men det syns ju (som vanligt) urdåligt. Så är det lite pärlor och blomman har 3d-lack på alla kronbladen. Båda stämplarna är från Lilla Pappersbutiken.

image448
Ett papper från SEI blev sönderklippt å det grövsta och vips var det bara en cirkel kvar. Blomvase är en stämpel från Paper Salon. Texten är från Lilla Pappersbutiken. Det är glitterlim runt cirklen och även lite här och där på texten.

image449
Ett brunt kort, äve om scannern verkar tycka något annat. Papperet är från Chatterbox och är cardstock-variant och är brunmönstrat på ena sidan och ljusblått på den andra. Lite organza band med facetterade pärlor på i ändarna. Textstämpeln är från Lilla Pappersbutiken.

image450
Ännu fler härliga papepr från Chatterbox. De är så härliga och passar bra till hösten. Stämpeln är från Lilla Pappersbutiken och den var svåranvänd i början, men nu tror jag banne mig att det har släppt lite grann.

Nu är mörkret här och jag ska dricka lite te, gräma mig över förlusten i badminton, gör lite planerings-jobb och snart titta på två avsnitt av Gilmore Girls. Det känns inte alltför jobbigt (om jag itne vore så stel i ryggen.... :) )

Dagens plus: Att solen sken och det var en underbar höst-dag
Dagens minus: Att jag och Anna fick stryk i badminton
Dagens fundering: Varför kommer jag inte på något vettigt att säga när jag pratar med den söta pojken?


Kommentarer
Lena

Snyggt som alltid :)

2007-09-11 @ 23:04:42
URL: http://lenabor.blogspot.com
lenislenis

Fina kort som vanligt!
Hoppas det är ok att jag länkar till dig i min nya blogg :-)

2007-09-12 @ 02:28:46
URL: http://lenislenis.blogg.se
Annelie

Inne och tittar på dina snygga kort. Jag känner precis som du fast tvärtom! Jag är ledsen att sommaren är över och det är den tråkiga hösten.
Jag gillar ju iofs att tända ljus och kura under en filt med en bra bok, men det gör jag hellre på en sen sommarkväll utomhus än inne på hösten. Nåja, vad är väl en bal på slottet....

2007-09-13 @ 18:09:46
URL: http://www.tigerfamiljen.se/
Linda med grabbar

Hej!
Jag tänker inte tjata... ;o)
Jag är helt inne på din linje - älskar också hösten och bryr mig inte särledes mycket om sommaren! Det är härligt med alla de vackra färgerna, mörkret och stillheten.
Givetvis är jag grymt nyfiken på "den söta pojken"! Och kanske får jag veta mer i brevet....*ler*
Kram
Linda

2007-09-13 @ 21:51:29
URL: http://bloggen.blogsome.com/
Gunvor

Här är en höstälskare till! För visst är det fantastiskt med alla färger och den krispiga luften?!
Fina kort du laddat upp dessutom!

2007-09-14 @ 17:05:34
URL: http://gunvors.blogg.se
Pia

det var ett tag sedan jag var inne på din blogg och kollade. Såå mycket fint du har gjort!! Blir alltid inspirerad av att komma in här och titta!!

2007-09-15 @ 09:51:51
URL: http://engdam.blogspot.com
Lukasmaryam

Very impressed!

2008-12-15 @ 08:16:13
URL: http://lukasmaryam.20six.fr


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0