Det kan väl snöa 16 november?

Kanske konstigt att önska sig just ett datum, men det är ju som så att regeln säger att man får dricka årets första glögg när snön kommer. I år släpps Blossas årgångsglögg 16:e november. (Vilket iofs säkert betyder i början på månaden för så var det väl förra året?) 07:an smakar Havtorn+kanel vilket låter lockande. Nu undrar säkert du hur ofta man äter Havtorn, och näe, det gör man inte ofta. Men jag har provat havtornsmarmelad eller om det var sylt och den var god, inte sötslibbig utan lite syrlig. Blanda det med kanel och man har en hit. Så om snön kommer 16:e så får man ju dricka glöggen då och det vore ju toppen. Även flaskan är snygg i år. Möjligen kan det bli en ny favorit? Av årgångsglöggarna är annars 04:an min favorit. Hmmm.... när jag läser det jag skrivit så framstår jag ju som en glöggfantast, vilket jag kanske inte är. Men en mugg varm glögg vid juletid är ju underbart.

image476


Nu är det alltså söndag igen och hela helgen har gått. I och för sig har ju hela veckan gått oxå så det jämnar väl ut en del. Helgen har jag ägnat åt pyssel. Jag har haft stämpelkurs på Lilla Pappersbutiken och där träffade jag sex kvinnor som var laddade för stämpling och de gjorde alla hejdundrande fina kort. Jag fick massor av inspiration men tiden räcker inte...grrrr..... Kvällen tillbringade jag hemma hos Anna och Mattias och vi kollade på Transformers. Det var en riktigt bra film faktsikt, jag gillade den. När jag var yngre kollade jag gärna på Transformers när det gick som tecknat barnprogram och hur kunde man inte älska Optimus Prime och de andra autobotsen? När jag nu fick se filmen så kända jag bara 'wow'. Okej, om man tänker efter är det kanske inte världens bästa grej, men äh...varför ska man tänka så mycket? Jag tycker du ska se filmen om du inte sett den!

Idag har jag varit på IKEA och shoppat loss. Jag köpte massor med grejer men jag fick varken med mig servetter eller värmeljus hem, bara det är ju en bedrift. Planen var att köpa en matta att ha under bordet vid soffan. Hade spanat in en billig grön och när jag såg den på riktigt så var det inget snack om saken. Jag blev oxå tvungen (?) att köpa lite nya kuddfodral och piffa till det hela runt om oxå. Väl hemma åkte dammsugaren fram och det städades lite och den 'gamla' mattan fick flytta ut i köket och vips hade jag nästan två nya rum att vistas i. Bara det att den 'gamla' mattan borde nog åka till kemtvätten istället (ljus matta vid TV:n är dåligt dåligt dåligt...) men det känns ju jobbigt. Hur som haver är jag jättenöjd och vill väl mest visa upp det nya för alla som vill se? Någon som vill komma och fika? Hmmm...ska försöka tvinga hit någon under veckan iaf :)

Dagens plus: Mitt ny-piffade hem
Dagens minus: Helgen är slut (känslan som infinner sig varje söndag....)
Dagens fundering: Vad är det för skilnad på sylt och marmelad.....egentligen??


Kommentarer
Christine

Glöggfest.. jag känner det.. och jag och Anders kom förra året på det ultimata tilltugget till glöggen så att man kan dricka mer. Salta kex med kaviarröror. Salt och bra och dämpar sockerchocken.

och jag antar att det inte är mig du vill bjuda på fika.... =)

2007-10-15 @ 14:21:03
URL: http://christineo.blogg.se
stina ~maräng~

Jag gillar Blossas årgångsglöggar - och kommer inte att invänta snön!! Det är alldeles för osäkert om man ens skulle få glögga på julafton i så fall *ler*
Tack för gullig kommentar i min blogg!
Kram! Stina

2007-10-15 @ 16:15:57
URL: http://stinamarang.blogg.se
Anna-Karin

Kikar in igen!
Gör det ibland. Du får gärna kika tillbaka!
Roligt att shoppa loss på Ikea! Jag har med varit där flera gånger, men tar det lite lugnt med de stora inköpen *s* Men lite förvaring till pyssel är aldrig fel dock!

Kramis

2007-10-15 @ 17:44:25
URL: http://koysdagar.blogspot.com/
Mattias

Alltså, förra året fick jag inte ens tag på glöggen, den var redan slut. I år ska jag fan ha glöggen! Påminn mig när den släpps!

2007-10-15 @ 21:52:56
URL: http://moonroy.blogspot.com
Mattas

Från och med 1:a november kan man beställa Blossa x 5 från systemet, då får man alla årgångsglögger - 03, 04, 05, 06 OCH 07 för 154 kronor! Måste vara små flaskor? www.blossa.se

2007-10-16 @ 07:42:26
URL: http://www.blossa.se
Runarhelene

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2009-10-15 @ 11:28:38
URL: http://runarhelene.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0